یکی از قوی‌ترین ترکیبات ضد اکسید در جهان با عنوان اختصاری DIM شناخته می‌شود که سال‌ها به عنوان عامل پیشگیری از سرطان مورد تحقیق و مطالعه بوده و اکنون برای نخستین بار به عنوان محافظی برای پوست و بدن در مقابل تشعشع نیز معرفی شده است.
کد خبر: ۶۲۶۰۲۸

به گزارش جام جم سرا به نقل از عصر ایران، محققان اعتقاد دارند که تحقیقاتشان نشان دهنده دو استفاده بالقوه از ترکیب DIM است. برخی ترکیبات در سبزی‌هایی چون کلم، گل کلم و بروکلی، موش‌ها را مقابل میان مرگبا تشعشع حفاظت می‌کند، و از همین رو نتیجه گرفته‌اند که این تحقیق می‌تواند راهی برای کاهش اثرات پرتو درمانی باشد.
تحقیقات نشان می‌دهد DIM می‌تواند از بات‌های عادی در طول پرتو درمانی برای درمان سرطان حفاظت و از بیمار‌هایی نیز جلوگیری کند که بر اثر قرارگیری در معرض تشعشع ایجاد می‌شوند.
این ترکیب توسط کار‌شناسان به عنوان ابر آنتی اکسیدان توصیف شده است که به کاهش التهاب بدن کمک می‌کند. برخی ههمچنین مدعی شده‌اند که DIM به پیشگیری از اشکال مختلف سرطان کمک می‌کند اما نتایج تحقیقات در این رابطه یکسان نیست.
DIM سال‌ها به عنوان عامل پیشگیری از سرطان مورد تحقیق و مطالعه بوده و این نخستین باری است که به عنوان محافظ در مقابل تشعشع معرفی شده است. محققان اعتقاد دارند که این تحقیقات نشان دهنده دو استفاده بالقوه از ترکیب DIM است.
این ترکیب می‌تواند از بافت عادی بیمارانی که برای سرطان تحت درمان رادیوتراپی (پرتودرمانی) قرار گرفته‌اند محافظت کند و در عین حال می‌تواند از افرادی که به دنبال فاجعه هسته‌ای در معرض تشعشع‌های مرگبار قرار گرفته‌اند نیز محافظت به عمل آورد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها