در خواستگاریهایی که به جواب «نه» می‌انجامد، گاهی اوقات پای هیچ نقطه ضعف بزرگی مثل نداشتن اخلاق پسندیده، اعتیاد، بی‌کاری و بیعاری، مخالفت و همراهی نکردن خانواده و... در میان نیست. این مسئله زمانی بغرنج می‌شود که نه فقط در یکی دو خواستگاری بلکه هر جا که خانواده پسر برای خواستگاری می‌روند با پاسخ منفی عروس و خانواده‌اش مواجه می‌شوند.
کد خبر: ۶۲۵۵۷۹

به گزارش جام جم سرا به نقل از خراسان، اگر شما هم جزو آن دسته از پسرهایی هستید که با وجود داشتن شرایط و ملزومات اولیه ازدواج هرجا که به خواستگاری می‌روید پاسخ منفی می‌شنوید و خودتان هم نمی‌دانید دقیقا عیب کار کجاست قبل از اینکه دچار افسردگی شوید و زانوی غم بغل بگیرید، این مطلب را بخوانید چون تا حدودی به شما کمک می‌کند متوجه نقطه ضعفتان بشوید، ضعفی که شاید پیش از این آن را چندان مهم به حساب نمی‌آوردید.

توجه نداشتن به آراستگی:

بی‌خودی به فکر برداشتن ابرو‌هایتان نباشید، چون دخترهایی که به بلوغ فکری و اجتماعی رسیده‌اند دید خوبی نسبت به پسرهایی که همچون زنان صورت خود را آرایش و پیرایش می‌کنند، ندارند. اما شما در موقعیتی هستید که نظافت و آراستگی اهمیت زیادی دارد.
این مسئله نه تنها با مردانگی منافات ندارد بلکه در گرفتن پاسخ بله بسیار مهم است. پس مطمئن شوید که نظافتتان در بهترین و کامل‌ترین وضعیت باشد.
تمیز بودن دندان‌ها اهمیت زیادی دارد و نشانه مسلم این است که شما به خودتان می‌رسید. بدبو بودن نفستان هم می‌تواند یک نشانه خیلی بد برای خانم‌ها باشد. حتماً از خوشبو کننده استفاده کنید.
ظاهر مو‌ها و لباس‌هایتان هم خیلی مهم است؛ این به آن معنا نیست که حتماً باید کت و شلوار گران قیمت تنتان کنید. فقط کافی است خوش لباس و مرتب باشید. لباس‌های کثیف باعث می‌شود نامرتب به نظر برسید. هرچه که بپوشید، پیراهن و شلوار یا تی شرت و شلوار جین، دقت کنید که تمیز باشد، پارگی نداشته باشد و مناسب یک جلسه خواستگاری باشد.

ناامید بودن:

خانم‌ها می‌توانند یأس و نومیدی شما را به خوبی تشخیص دهند. نومیدی اعتماد به نفس شما را می‌گیرد و موجب اضطراب و استرس زیاد می‌شود. این در نظر خانم یک نقطه منفی است و به یک «نه» محکم می‌انجامد. زمان‌هایی هست که این نومیدی می‌تواند خود را نشان دهد، بنابراین باید قبل از اینکه اتفاق بیفتد آن را تشخیص دهید و از آن جلوگیری کنید.

نداشتن چشم انداز برای زندگی:

در نظر خانم‌ها فقدان آینده نگری در آقایان یک نکته منفی است. خانم‌ها معمولا مردهایی را دوست دارند که مسیری مشخص در زندگی داشته باشند. اگر هنوز سردرگم هستید و دقیقا نمی‌دانید می‌خواهید با زندگیتان چه کنید، مطمئن باشید که جواب «نه» می‌شنوید. هیچ کس انتظار ندارد که در سطح «بیل گیتس» باشید اما لازم است که بدانید که می‌خواهید با زندگیتان چه بکنید، مخصوصاً اگر ۲۰ سالگی را به پایان رسانده و در اوایل دهه ۳۰ زندگی خود باشید.
داشتن چشم انداز شغلی هم برای خانم‌ها خیلی مهم است؛ زیرا به آن‌ها نشان می‌دهد که می‌توانید از عهده حمایت مالی خانواده برآیید یا خیر. نکته مهم اینکه خانم‌ها ترجیح می‌دهند همسر آینده‌شان استقلال مالی داشته باشد نه اینکه هنوز به خانواده پدری و دیگران متکی باشد، حتی اگر خانواده شما وضع اقتصادی خوبی داشته باشد ولی خودتان کار و شغل مشخص و مناسبی نداشته باشید چندان به شنیدن «بله» در جلسات خواستگاری امیدوار نباشید.

خسته کننده بودن:

زن‌ها معمولاً به مردهایی که خسته کننده هستند و هیچ حرفی برای گفتن ندارند روی خوش نشان نمی‌دهند. اگر طبیعتاً خجالتی و درون گرا هستید، باید قبل از خواستگاری، حرف‌هایتان را آماده کنید. حرف زدن درباره موضوعی که طرف مقابل هیچ علاقه‌ای به آن ندارد یا خسته کننده به نظر می‌رسد مطمئناً به یک پاسخ «نه» محکم منجر خواهد شد.
اگر واقعاً نمی‌دانید درباره چه باید صحبت کنید، یکی از موضوعاتی را که طرف مقابل دوست دارد انتخاب کنید. توانایی حفظ مکالمه فرا‌تر از پاسخ‌های بله و خیر نشانه هوش مرد و مهم‌تر از این اجتماعی بودن اوست. اینکه چه بگویید به خودتان بستگی دارد. صحبت‌های کلیشه‌ای شاید خیلی جذاب نباشد اما برای شکستن یخ بین شما خوب است.

ضعیف بودن زبان بدن:

زبان بدن، سلاحی سرد در جنگ افزار شماست که اگر درست استفاده شود نتایج مثبتی به دنبال خواهد داشت. دقت کنید که همیشه درست و صاف بایستید، قوز کردن یا تکان دادن پا‌ها از نشانه‌های نداشتن اعتمادبه نفس است. اگر در جایی شلوغ هستید، حتماً بلند و شمرده صحبت کنید.
اگر چشم‌هایتان دور اتاق بچرخد نشانه این است که حوصله‌تان سر رفته است.
اگر دائم پایین را نگاه کنید نشانه این است که کم رو هستید و اعتمادبه نفس ندارید و هر دو این‌ها اصلاً موردعلاقه خانم‌ها نیست.
میزان معقولی از شوخ طبع بودن را یادتان نرود. خانم‌ها اغلب می‌توانند حدس بزنند که چه زمان مرد‌ها دو رو هستند. لازم نیست در کل گفت‌و‌گو نقش یک کمدین را بازی کنید اما اینکه خودتان باشید کار را برای هر دو شما راحت‌تر می‌کند.

داشتن عادت‌های ناپسند:

تشخیص عادت‌های آزاردهنده کار سختی است اما می‌تواند یک دلیل قاطع برای رد شدن شما در جلسه خواستگاری باشد. عادت‌های بد و آزاردهنده مثل خنده‌های وحشتناک، بازی با دسته کلید، پاک کردن بینی و... در بسیاری از افراد وجود دارد. تشخیص این عادت‌ها کار سختی است چون معمولاً خودمان متوجه انجام آن نیستیم. بهترین راه برای تشخیص این عادت‌های بد، این است که از دوستانتان بپرسید. دوستان ما همه عادت‌های بد ما را می‌بینند و متوجه می‌شوند اما چون دوستمان هستند ممکن است چیزی نگویند. باید بفهمید عادت‌های بدتان چه هستند و بعد سعی کنید از شر آن‌ها خلاص شوید.

پُرحرفی:

تا اینجا فهمیدیم که داشتن اعتماد به نفس و اینکه خودتان باشید در جلسات خواستگاری خیلی مهم است اما ممکن است زیادی پیش روید. خیلی مهم است که صادق باشید وبه آنچه از شما پرسیده می‌شود به درستی پاسخ دهید، به هیچ وجه درباره هیچ موضوعی دروغ نگویید و اگر مسئله‌ای هست که مطمئن هستید دانستن آن بعد‌ها زندگی مشترکتان را تهدید می‌کند بهتر است در کمال شجاعت و بدون هراس از شنیدن «نه» آن مسئله را بازگو کنید اما گفتن حرف‌های بی‌خاصیت و به زبان آوردن هر چه در ذهنتان می‌گذرد اصلاً عاقلانه نیست. همه ما افکاری درون ذهنمان داریم که بهتر است برای خودمان نگه داریم. به همین دلیل است که از قدیم گفته‌اند قبل از حرف زدن همیشه فکر کنید.

نازک نارنجی بودن:

زن‌ها تحمل مردان نازک نارنجی، لطیف و حساس و نازنازی را ندارند. اگر جلوی او نشان بدهید که از سوسک یا سگ و گربه می‌ترسید، اگر از خانه با شما تماس می‌گیرند و یادآوری می‌کنند ساعت ۱۱ قرصتان را بخورید، اگر موقع دیدن خون رنگ از چهره‌تان می‌پرد و به لرز می‌افتید، بدانید مرد قابل اتکایی برای یک زن به نظر نمی‌رسید و احتمال جواب رد شنیدن شما زیاد است.

داشتن حال و هوای مجردی:

زنان برای ازدواج به دنبال مرد خانواده هستند. کسی که برای عزیزانش وقت می‌گذارد نه برای مجردی‌هایش، دوست‌های قدیمی و برنامه‌های شخصی‌اش. زنان به دنبال همسری می‌گردند که بچه‌ها را دوست داشته باشد و با افراد خانواده آنان رابطه خوبی برقرار و با آنان با احترام و مهربانی برخورد کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها