یک متخصص پوست و مو خاطرنشان کرد: گاهی در تبلیغات ادعای کاشت ۱۶۰۰۰ تارمو می‌شود، در صورتی که معمولا امکان کاشت بیش از ۸۰۰۰ تار مو در یک جلسه وجود ندارد.
کد خبر: ۶۲۵۲۶۷

دکتر ریحانه مهرگان گفت: شروع ریزش موی مردانه معمولا از جلوی سر بوده، موها به تدریج نازک‌تر و کمرنگ‌تر شده و حالت اصلی خود را ازدست می‌دهند.
وی با بیان اینکه در مراحل شروع طاسی سر به‌ مرور زمان تعداد موها کمتر شده و پوست‌ سر نمایان می‌شود، افزود: این تغییرات موجب عقب ‌رفتن تدریجی خط رویش‌ مو در‌ پیشانی می‌شود. کاهش ‌مو با ‌شدت کمتر یا بیشتر (گاهی هم‌زمان با جلوی سر و یا در‌مراحل بعد ‌از آن) در فرق‌ سر هم رخ‌ داده و آن بخش هم به ‌تدریج دچار طاسی می‌شود. گاهی هم در شروع فقط فرق سر دچار طاسی شده و تا سال‌ها به همین ترتیب باقی می‌ماند و بعدا جلوی سر درگیر ریزش‌ مو می‌شود.
به گزارش جام جم سرا به نقل از ایسنا، این متخصص پوست و مو گفت: با گسترش تدریجی طاسی و به ‌هم ‌پیوستن مناطق خالی از مو به‌ تدریج کل سر طاس ‌شده و در نهایت فقط مو در‌ مناطق پشت و طرفین‌ سر باقی می‌ماند، این بخش‌ها به دلیل فقدان گیرنده‌ هورمون‌های مردانه در فولیکول‌های مو به اثرات ریزش موی هورمون‌های مردانه مقاوم بوده و ‌ندرتا دچار طاسی می‌شوند.
دکتر مهرگان گفت: سیر ریزش مو در آلوپسی آندروژنتیک از‌ نظر شدت، وسعت، سرعت پیشرفت و توقف آن در زمان‌های گوناگون غیرقابل پیش‌بینی است و لذا درصورت اقدام به کاشت مو باید این نکته را در ‌نظر داشت که مدل ‌موی درست شده باید برای مابقی عمر فرد مناسب و زیبا باشد نه این‌ که فقط در ‌سن انجام کاشت مو طبیعی به ‌نظر برسد، البته اغلب قانع‌ کردن افراد در‌ این مورد بسیار مشکل است.
وی تاکید کرد: کاشت مو نیاز به افراد باتجربه و تجهیزات مخصوص دارد، تبلییغات زیادی روی برداشت از موهای بدن می شود که با توجه به اینکه جنس موهای سر و بدن متفاوت است موهای بدن زیاد بلند نمی شوند.
این متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه درمحل برداشت مو اسکار ایجاد می‌شود، گفت: در مواردی دیده می‌شود افرادی درخواست کاشت مو می‌کنند که هنوز موهای زیادی دارند، در این افراد کاشت مو مناسب نیست چون باعث ریزش موهای اطراف می‌شود، در افراد چاق، سیگاری و دیابتی نیز کاشت مو زیاد موفقیت آمیز نیست.
وی تصریح کرد: ‌گاه در تبلیغات ادعای کاشت ۱۶۰۰۰ تارمو می‌شود، در صورتی که معمولا نمی‌توان بیش از ۸۰۰۰ تار مو در یک جلسه کاشت.
دکتر مهرگان یادآور شد: اولین قدم در ارزیابی منطقی طاسی با طرح مردانه این است که وضعیت فعلی موهای شخص را با عکس‌های چند سال قبل وی مقایسه کرده، با این مقایسه می‌توان تخمینی از میزان موهای از دست‌رفته و سرعت پیشرفت طاسی به‌دست داد.
این متخصص پوست و مو افزود: قدم بعدی ویزیت توسط متخصص پوست و مو است، دراین مرحله با گرفتن شرح‌حال دقیق و معاینه‌ کامل می‌توان میزان و شدت طاسی و سرعت پیشرفت آن را معلوم نمود و در‌ضمن با در نظر گرفتن برخی عوامل در تاریخچه‌ خانوادگی شخص می‌توان حدس تقریبی زد که سرعت و شدت طاسی وی درآینده به چه میزان است.
دکتر مهرگان گفت: تراکم موهای شخص در‌مناطق گوناگون سر با استفاده از وسیله‌ای به‌نام تراکم‌ سنج مو (دانسیتومتر) مشخص شده و به ‌این ‌ترتیب در معاینات بعدی در آینده می‌توان فهمید که در هر بخش از سَر شخص چه میزان از موها نسبت به موقعیت قبلی وی از دست رفته ‌است.
وی گفت: اگر پزشک متخصص درمان با محلول موضعی ماینوکسیدیل را تجویز نماید، معاینات باید 6 تا 12 ‌ماه بعد تکرار شود.
دکتر مهرگان خاطرنشان کرد: ریزش موی مردانه یک عارضه‌ پیشرونده است، البته اختلافات فردی وجود دارد به‌ طوری‌ که برخی مردان در‌مدت چند‌ سال به طاسی کامل رسیده، در ‌حالی‌ که در سایرین سال ها طول می‌کشد تا طاسی کامل شوند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها