رابطه جنسی در زندگی مشترک زوج‌ها بخش مهمی را شکل می‌دهد و از همین رو، رعایت نکاتی در انجام آن به برقراری رابطه‌ای لذتبخش می‌انجامد که علاوه بر آن عشق همسران را به یکدیگر نیز روز افزون می‌کند. این نکات را در ادامه مطلب بخوانید.
کد خبر: ۶۲۴۰۰۲

۱-رابطه جنسی یکی از ابعاد ارتباطی بین زن و مرد است (بعد اقتصادی، بعد عاطفی، بعد فکری، بعدجنسی) و رابطه جنسی مساله عجیب و غریب و چندش‌آوری نیست که خانواده‌ها به آن بی‌توجه باشند. متاسفانه بسیاری از خانواده‌ها در آموزش مساله رابطه جنسی به فرزندان خود کوتاهی می‌کنند.
۲- خانم‌ها باید توجه کنند رابطه جنسی یک قسمت از رابطه زن و مرد و قسمت شروع آن هم هست، پس باید دربارۀ آن واقع‌بین بود. آقایان هم توجه کنند که رابطه جنسی تنها نوع رابطه بین زن و مرد نیست.

گاهی برخی از زوجین رفتاری از خود بروز می‌دهند که طرف مقابل فکر می‌کند رابطه جنسی یک اسلحه در دست آنهاست تا از رابطه جنسی برای رسیدن به بعضی از خواسته‌های خود استفاده کنند. شاید این کار در ابتدا مفید به نظر برسد ولی اثرات تخریبی آن، بر زندگی زناشویی اثر خواهد گذاشت

۳- رابطه جنسی یک رفتار است ولی پانتومیم نیست و ما باید در رابطه جنسی هم، از کلام و بیان استفاده کنیم و به طرف مقابلمان بگوییم و از او بشنویم که ما برای یک رابطه جنسی لذت بخش به چه چیزی نیاز داریم.
۴- باورهای غلط را در مورد رابطه جنسی که از بچگی در ذهن ما نقش بسته باید با مطالب جدید علمی عوض کرده و بکوشیم رابطه جنسی لذتبخش را به رابطه جنسی بر اساس خرافات تبدیل نکنیم.
۵- هیچوقت از رابطه زناشویی به عنوان سلاح استفاده نکنید (گاهی برخی از زوجین رفتاری از خود بروز می‌دهند که طرف مقابل فکر می‌کند رابطه جنسی یک اسلحه در دست آنهاست تا از رابطه جنسی برای رسیدن به بعضی از خواسته‌های خود استفاده کنند) البته شاید این کار در ابتدا مفید به نظر برسد ولی اثرات تخریبی آن در آینده نزدیک تمام ابعاد زندگی زناشویی را در بر خواهد گرفت.
۶- برای یک رابطه جنسی موفق باید اضطراب‌ها و ترس‌ها کنار گذاشته شود. مهم‌ترین آن‌ها ترس از بچه دار شدن طی رابطه جنسی است، این ترس می‌تواند به صورت کاهش لذت جنسی، عدم لذت جنسی در زن، انزال زودرس و بسیاری مشکلات دیگر بروز کند.
۷- خانم‌ها معمولاً نگران نخستین رابطه جنسی با همسر خود هستند. مسائلی از قبیل: آیا درد و خونریزی دارد؟ و غیره. بنابراین آقایان باید روحیات و رضایت همسر خود را درک کنند و سعی نکنند با زور و اذیت پیش روند و فقط امیال خود را دنبال کنند، چه بسا همین مسئله عواقب وخیمی را در زندگی آینده آن‌ها پیش آورد.
۸- رابطه جنسی تنوع زیادی دارد و هیچ نوع و شکلی از ارتباط، به شرط رعایت بهداشت آن، از نظر علمی و شرعی مضر نیست. پس زن و مرد با مشورت هم همه ارتباط‌ها را می‌توانند امتحان کنند و آن‌ها را که لذتبخش‌تر است ادامه دهند و بعضی‌ها را متوقف کنند. فهمیدن اینکه طرف مقابل از چه چیزی لذت می‌برد یک هنر است و زن و مرد هر چه هنرمند‌تر باشند زندگی خوب و لذتبخش‌تری خواهند داشت.

رابطه جنسی زیاد و مکرر با همسر هیچ عارضه‌ای ندارد و برای قوای جسمانی و سلامتی فرد نه تنها مضر نیست، زیرا به سردی و گرمی مزاج جنسی افراد بستگی دارد، بلکه بسیار هم مفید می‌باشد

۹- رعایت بهداشت در برقراری رابطه جنسی اصل مهمی است. همسران باید از شلخته‌بازی و بی‌بند و باری در این زمینه بشدت پرهیز کنند، چون این مساله به مرور به دلزدگی از برقراری رابطه می‌انجامد.
۱۰- برعکس آقایان که معمولاً فقط از طریق نزدیکی به اوج لذت جنسی می‌رسند خانم‌ها از طرق دیگر مثل لمس، تایید عواطف و مانند اینها هم می‌توانند به این امر برسند. لازم است آقایان همیشه در استرس نباشند که آیا خانم هم مثل من لذت می‌برد؟ یا چه کار کنم که هر دو با هم به رضایتمندی برسیم. ولی آقایان می‌توانند حتی بعد از اینکه خود به اوج لذت رسیدند با ادامه دادن مطالب پیش گفته راه رسیدن خانم به نقطه اوج را فراهم نمایند.
دست آخر اینکه: رابطه جنسی زیاد و مکرر با همسر هیچ عارضه‌ای ندارد و برای قوای جسمانی و سلامتی فرد نه تنها مضر نیست، زیرا به سردی و گرمی مزاج جنسی افراد بستگی دارد، بلکه بسیار هم مفید می‌باشد.
باید به رابطه جنسی به عنوان یکی از ابعاد بسیار مهم زندگی نگاه شود. استفاده از مواد مخدر، مواد نیروزا و غیره هیچ اثر مثبتی بر روی رابطه جنسی ندارد و در آینده صدمات برگشت ناپذیری را سبب خواهد شد، پس بهتر است هر مشکلی پیدا کردید سریعاً به پزشک خود اطلاع داده و درمان متناسب را بگیرید. هیچ وقت رابطه جنسی را مسئله بی‌اهمیتی تلقی نکنید.
>> با تلخیص: سلامت نیوز

*شما چه نظری دارید؟ آن را با ما و دیگران در میان بگذارید*
*با کلیک روی نماد RSS  و ذخیرۀ آن، جدیدترین مطالب ما را آسانتر دنبال کنید*

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
۰
۰
در مورد مراحل رابطه جنسی هم بگید . ممنون
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها