پس از قرعه کشی رقابت های جام جهانی، جوانان غیور فیسبوک باز طی یک حرکت خودجوش با اردوکشی به پیج لیونل مسی این فوتبالیست را مورد لطف خود قرار دادند.لیونل مسی که از ابراز علاقه بی حد و حصر ایرانی ها به وی و خانواده اش شوکه شده و آن را تهدیدی برای خود و جامعه جهانی تلقی کرد با همکاری فیفا اقدام به ارسال تعهدنامه ای در ۵ بند برای مسئولان ایرانی نمود.
کد خبر: ۶۲۳۹۹۰

مفاد این تعهدنامه لازم الاجرا به شرح زیر است:
۱-کمک هزینه دولت یازدهم به وزرای فیسبوک باز برای تهیه وی پی ان و فیلترشکن اورجینال قطع شود.وزرای مذکور باید رمز فیسبوک خود را در اختیار بازرسان فیفا برای بازرسی بیشتر قرار دهند.به موجب این تعهدات وزرای فیسبوک باز حق لاگین شدن شبانه در فیسبوک را از دست می دهند.
۲-علاوه بر تشدید فیلتر فیسبوک،فیلتر سایت های گوگل،یاهو،خبرگزاری فارس و تبیان باید در دستور کار مسئولان ایرانی قرار گیرد!
۳-ایران باید متعهد شود تا پایان جام جهانی سرعت اینترنت را تا سطح ۵ کیلو بایت در ثانیه کاهش دهد.
۴-دولتمردان ایران باید متعهد شوند کمی از وقت سپری شده خود در فیسبوک را صرف کارهای دیگر از جمله ایجاد اشتغال برای علافان فیسبوکی نمایند.
۵-دولت ایران باید متعهد شود درس زبان انگلیسی در مدارس جدی تر گرفته شود.طبق بررسی های فیفا دایره واژگانی فیسبوک بازان ایرانی به این چند کلمه محدود می شود(براساس دفعات به کار بردن): hello,I,love,you و یکی دو کلمه دیگر که فیفا به دلیل معذوریت اخلاقی از به کار بردن آن شرم دارد.همچنین کلمه hashem beikzadeh در کامنتهای بسیار به کار رفته بود که چنین کلمه ای پس از ارسال آن به آکسفورد به عنوان کلمه جدید در دایره واژگانی زبان انگلیسی به ثبت رسید.
همچنین مارک زاکربرگ مالک فیسبوک که از شدت تعجب چشمهایش گرد شده بود به دلیل آن چه "استقبال غیر انسانی" ایرانیان از فیسبوک خواند،خواستار بررسی شرایط داخلی کشور ایران شد.وی متذکر شد حقیقتاً مشخص نیست چه عاملی در ایران وجود دارد که باعث شده در عرض کمتر از یک روز قریب به ۵۰ هزار کامنت تنها برای یک پست آقای مسی ثبت شود.وی این عمل ایرانیان را حاوی نکات بسیار مبهم و مغایر با روند عادی فیسبوک دانست.زاکربرگ همچنین اعلام کرد کاربران ایرانی ارزش های اخلاقی سایت اخلاق مدار فیسبوک را زیرپا گذاشته اند و به دلیل جریحه دار کردن احساسات عموم اعضای فیسبوک باید رسماً از این کار خود عذرخواهی نمایند.
در همین رابطه فیفا به دلیل رفتار شگفت آور هواداران فوتبال در ایران از فدراسیون فوتبال خواست به مردم ایران تذکر دهد که فوتبال را زیادی جدی نگیرند و اینقدر جوگیر و بی جنبه نباشند.البته سپ بلاتر پس از مشاهده خنده های دلبرانه رئیس فوتبال ایران پی به عمق فاجعه برد و کلاً بی خیال ماجرا شد.
همچنین شورای امنیت سازمان ملل پرونده هسته ای ایران را از دستور کار خارج کرد و به جای آن پرونده فیسبوکی ایران را در دستور کار قرار داد.نخست وزیر اسرائیل با تقدیر از این عمل شورای امنیت پرونده فیسبوکی ایران را به مراتب خطرناکتر از پرونده هسته ای ایران دانست.
در پایان نیز لیونل مسی حق عضویت ایرانی ها در فیسبوک را به رسمیت شناخت.
کمی هم جدی؛حتی برای یک لحظه هم نمی خواهم به این مسئله بیاندیشم که واقعاً غربی ها نسبت به این رفتار ما چگونه می نگرند.ما که به حد کافی در مظان انواع اتهام و اهانت هستیم چرا دیگر خودمان خوراک برای غربی ها مهیا می کنیم.و بیشتر دلم از این می سوزد که کسانی این جو را بر علیهمان درست می کنند که دم از تمدن ۷۰۰۰ هزار ساله می زنند.کسانی که دم از رفع فیلتر فیسبوک می زنند اما حتی بویی از فرهنگ استفاده از این ابزار ارتباطی نبرده اند.
>> الف

*شما چه نظری دارید؟ آن را با ما و دیگران در میان بگذارید*
*با کلیک روی نماد RSS  و ذخیرۀ آن، جدیدترین مطالب ما را آسانتر دنبال کنید*

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
۰
۰
دم از فرهنگ و پیشینه ی تاریخی میزنیم از اون طرف به یه پیج حمله میكنیم
واقعا جای تامل داره
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها