یک مهندس نرم افزار وبسایتی جالب راه اندازی کرده که کاربران اینترنت از طریق آن می‌توانند از سرقت اطلاعات خود در فضای مجازی مطلع شوند.
کد خبر: ۶۲۳۲۴۷

به گزارش جام جم سرا به نقل از فارس- با توجه به افزایش حملات هکری به کاربران اینترنت در سال‌های اخیر یک مهندس نرم افزار در استرالیا به نام تروی هانت، وبسایتی به آدرس haveibeenpwned. com تاسیس کرده تا کاربران با وارد کردن آدرس ایمیل خود در آن متوجه شوند آیا اطلاعات شخصیشان سرقت شده یا خیر. این سایت پس از دریافت ایمیل کاربران آن‌ها را با داده‌هایی که در پایگاه داده‌های خود نگهداری می‌کند مقایسه کرده و پاسخ نهایی را ارسال می‌کند. این اطلاعات عبارتند از فهرست اسامی کاربری و ایمیل‌های هک شده یاهو در سال ۲۰۱۲، سونی و Stratfor در سال ۲۰۱۱، Gawker در سال ۲۰۱۰ و ادوب در سال ۲۰۱۳.
در میان حملات هکری سال‌های اخیر، حمله به پایگاه داده شرکت ادوب در نوع خود بی‌نظیر بوده است. در جریان این حمله اطلاعات بیش از ۱۵۳ میلیون کاربر این شرکت اسامی کاربری و کلمات عبور آن‌ها که رمزگذاری ضعیفی داشت، به سرقت رفت. علت اصلی موفقیت سارقان در این حملات استفاده از کلمات عبور ضعیف بوده است.
البته در این خبر اشاره نشده که خود این وبسایت جدید چه درجه‌ای از اطمینان و امنیت را برای کاربرانی دارد که قرار است نشانی ایمیلشان در آن وارد کنند!

*شما چه نظری دارید؟ آن را با ما و دیگران در میان بگذارید*
*با کلیک روی نماد RSS  و ذخیرۀ آن، جدیدترین مطالب ما را آسانتر دنبال کنید*

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها