خبرگزاری تسنیم در مرور اخبار هفته، گوشه‌هایی از مراسم انتصاب رئیس مرکز تحقیقات مخابرات ایران و ادغام و جداسازی مجدد و واگذاری آن را به زیر مجموعه وزارت ارتباطات بازنشر کرده که در آن، خبری نیز برای افراد و خانواده‌های دارای اینترنت خانگی و علاقه مندان به ارسال پیامک بیشتر مورد توجه است: اشتراک یک به چهل در قرن بیستم و نظارت و پایش پیامکهای شخصی! بخشهای یادشده را در ادامه مطلب بخوانید.
کد خبر: ۶۲۲۷۵۳

انتشار عملکرد ۱۰۰ روزه وزارت ارتباطات
گزارش صد روزه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را هم تسـنیم در هفته جاری منتشر کرد که در آن به سرفصل‌هایی چون «عدم افزایش هزینه‌های ارتباطی»، «تبیین جایگاه تمامی بخش‌ها برای خدمت‌گزاری»، «آغازی دوباره برای شورای عالی فضای مجازی»، «افزایش ۱۵۰۰ کیلومتری فیبرنوری در ۱۰۰ روز»، «افزایش پهنای باند برای افزایش دسترسی مردم» و «راه‌اندازی پست تلفنی ۱۹۳» اشاره شده بود.

پرده‌برداری از شاهکار ارتباطی
پرده‌برداری از شاهکار ارتباطی و نرخ اشتراک یک به ۴۰ اینترنت بین مشترکان نیز از جمله خبرهای مهمی به شمار می‌رود که وزیر ارتباطات با جرأت به آن پرداخت و خبر از اشتراک با این نرخ داد که تا پیش از این همچین موضوعی نه تنها رسانه‌ای نشده بود بلکه کسی هم جرأت بیان آن را نداشت. این نرخ حاکی از این است که اگر سرویس اینترنت پرسرعت ۵۱۲ کیلوبیت بر ثانیه داشته باشیم، حداقل سرعت دانلود و واقعی به ۱۲/۸ کیلو بیت بر ثانیه خواهد رسید که خبر از فاجعه‌ای عظیم در عصر ارتباطات و اطلاعات دارد.

مانیتور کردن پیامک‌های انبوه
مدیر عامل همراه اول هم در این هفته به صراحت خبر از پالایش پیامک‌های انبوه و ایجاد محدودیت برای آن‌ها داد و به تسنـیم گفت که ما در سامانه نوعی محدودیت ایجاد کردیم زیرا در حالت عادی، روزانه نزدیک به ۲۰۰-۳۰۰ میلیون پیامک انبوه از طریق سامانه ارسال می‌شد که این برای مشترکان خوشایند نبود.

*شما چه نظری دارید؟ آن را با ما و دیگران در میان بگذارید*
*با کلیک روی نماد RSS  و ذخیرۀ آن، جدیدترین مطالب ما را آسانتر دنبال کنید*

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
زهره
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
۰
۰
آخه یك به 40 یعنی چی؟!!!!
همین الآن كه یك به هشته، با مشقت فراوان داریم با اینترنت زندگی می كنیم!
شوخی می كنید حتما!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها