ورزش با تردمیل زمانی که هوای بیرون مساعد نیست، مناسب و استفاده از تردمیل هم بسیار ساده است اما بسیاری از افراد هنگام استفاده از آن اشتباهات کوچکی دارند که یا تلاششان را بی‌نتیجه می‌کند، یا با این اشتباهات ضررهای زیادی به سلامتی بدنشان می‌رسانند.
کد خبر: ۶۲۱۱۰۰

اشتباهاتی که برخی ناآگاهانه در استفاده از تردمیل انجام می‌دهند، عبارتند از:

- گرم نکردن بدن:
هنگامی که بدن برای ورزش کردن آماده نیست، فرد نمی‌تواند خود را به سرعت تردمیل برساند و بدین ترتیب خیلی سریع ورزش را متوقف می‌کند. گرم کردن مناسب بدن از درد و آسیب دیدگی جلوگیری می‌کند.

- خواندن مجله هنگام دویدن:
هنگامی که در تمام طول مدت دویدن بر روی تردمیل مجله می‌خوانید، به خود فشاری نمی‌آورید و تمرین خود را شدید‌تر نمی‌کنید. بنابراین اثرات آن را نیز نخواهید دید. برای نتیجه گرفتن باید خود را به چالش بکشید.

- تکیه دادن به دسته‌های تردمیل:
اگر به هنگام دویدن بر روی تردمیل به آن شیب بدهید، فعالیت بیشتری خواهید کرد و پای شما بیشتر کار می‌کند. اگر به دسته‌های تردمیل تکیه کنید از فشاری که بر بدن شما می‌آید کاسته می‌شود. شما فکر می‌کنید که بیشتر فعالیت می‌کنید و بدن شما بیشتر کار می‌کند اما در واقع با تکیه کردن به دسته‌ها کار خود را آسان کرده‌اید.

- تغییر دادن سرعت حرکت:
حرکت کردن بر روی تردمیل با یک سرعت خاص باعث می‌شود که ورزش خسته کننده شود. علاوه بر این شما باید ابتدا و انتهای تمرین با سرعت کم حرکت کنید تا بدن در ابتدا گرم شود و در انت‌ها خنک شود. می‌توانید باتردمیل ورزش‌های شدید و کوتاه مدت نیز انجام دهید.

- پریدن از روی تردمیل در حال حرکت:
ابتدا سرعت تردمیل را کند کنید و سپس از روی تردمیل پایین بیایید. پایین آمدن و پریدن از روی تردمیل در حال حرکت با سرعت زیاد باعث می‌شود که آسیب ببینید و ساق پای شما پیچ بخورد. ممکن است کمی معطل شوید تا حرکت تردمیل آرام شود اما این کار بهتر از آسیب دیدن است.
>> قدس آنلاین

*شما چه نظری دارید؟ تجربه‌ها و نظراتتان را در این زمینه، با ما در میان بگذارید*
*با کلیک روی نماد RSS  و ذخیرۀ آن، جدیدترین مطالب ما را آسانتر دنبال کنید*

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها