گفت‌وگو با مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران

پایتختی میان دود و فاضلاب

داستان تلخ آلودگی هوای تهران همچنان ادامه دارد. در خلال این داستان هر روز رنجی جدید به شهروندان پایتخت تحمیل می‌شود و هر بار زوایای تازه‌ای از آن عیان می‌شود.
کد خبر: ۶۲۰۷۲۷
صف مرگ‌ در تهران

در آخرین موج آلودگی دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه هفته قبل را تهرانی‌ها در هوایی به‌شدت آلوده سر کردند. به‌عنوان مثال مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا (س)، از افزایش آمار مرگ و میر در تهران در روزهای آلودگی هوا خبر داد.
به نوشته شرق اکبر توکلی در توضیح این وضعیت گفت: «تعداد اموات در زمان آلودگی هوا افزایش می‌یابد اما اینکه این تعداد واقعا چقدر به مساله آلوده بودن هوا ارتباط دارد باید توسط ارگان‌های ذی‌ربط و به صورت علمی بررسی شود.»
وی اظهار کرد: «سال گذشته و در اوج آلودگی هوا، روزانه حدود ۲۰نفر به تعداد فوت‌شدگان تهران که در سازمان شست‌وشو داده می‌شوند افزوده شده بود که البته این موضوع نیاز به بررسی بیشتر دارد و سازمان بهشت‌زهرا (س) آمادگی دارد آمار و اطلاعات خود را در اختیار سازمان‌های مربوطه برای بررسی این مساله قرار دهد.»
در خبری دیگر نیز مدیر روابط‌عمومی اورژانس تهران گفت: تا پنجشنبه‌شب‌گذشته ۵۷نفر با علایم تنگی نفس، سر درد و افزایش فشار خون به پایگاه‌های اورژانس مراجعه کردند که خوشبختانه همگی در محل درمان و مرخص شده‌اند.
حسن عباسی اظهار کرد: چهاردستگاه اتوبوس و می‌نی‌بوس اورژانس تهران در میدان‌های تجریش، انقلاب، ‌آزادی، راه‌آهن و امام خمینی (ره) از ساعت ۹صبح تا ۱۹ مستقر شدند تا بتوانند به شهروندان خدمات اورژانسی ارایه دهند.
عباسی گفت: ما به سالمندان، زنان باردار، کودکان و افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای چون بیماری‌های قلبی، عروقی و تنفسی دارند، توصیه می‌کنیم در روزهای آلوده از سفرهای درون‌شهری غیرضروری خودداری کنند و اگر سفر ضروری پیش‌آمد از ماسک مناسب استفاده کنند. همچنین اگر دچار علایم مذکور شدند، بلافاصله به درمانگاه، بیمارستان یا کلینیک‌های مستقر یا اورژانس مراجعه کنند. با این حال روز پنجشنبه باد در تهران وزید و شب آن روز هم بارانی چند ساعته باریدن گرفت تا نفس تهرانی‌ها را از دست دیو آلودگی‌‌ رها کند. در شرایطی که گویا از مسوولان جز تعطیلی‌ها نیم‌بند کار چندانی بر نمی‌آید همه چشم امیدشان به آسمان است. در همین حال در جدید‌ترین اقدام دولت برای کاستن از تبعات آلودگی اعلام شده است، پیشنهاد تعطیلی مادران شاغل در روزهای آلودگی هوا از سوی معاونت زنان و خانواده ریاست‌جمهوری مطرح شد که هم اکنون به واحد حقوقی دولت ارجاع شده است و کار‌شناسان در حال بررسی این لایحه هستند تا در صورت امکان اجرایی شود.
>> تابناک

*شما چه نظری دارید؟ تجربه‌ها و نظراتتان را در این زمینه، با ما در میان بگذارید*
*با کلیک روی نماد RSS  و ذخیرۀ آن، جدیدترین مطالب ما را آسانتر دنبال کنید*

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها