لزوم اقدام مناسب مسئولان برای یک آسیب اجتماعی

بر لبۀ آخرین پله

رئیس انستیتو روانپزشکی تهران گفت: نداشتن مهارت در حل مسئله و نبود ارتباط درست در خانواده میان زن و شوهر یا والدین و فرزند از علل اقدام به خودکشی است.
کد خبر: ۶۲۰۶۷۴
گرایش نگران کنندۀ جوانان امروز

جعفر بوالهری از اجرای مدل‌های کاهش و پیشگیری خودکشی در برخی استان‌ها خبر داد و در مورد وضعیت خودکشی در کشور گفت: برای شناسایی موارد خودکشی مدل کاهش آسیب را در استان‌هایی که این پدیده بیشتر بوده، اجرا کردیم. به طور مثال در استان ایلام از ۲۰ سال پیش در موسسه‌ای بر روی این موضوع کار کردیم و مدل‌های مختلف کاهش آسیب را در برخی استان‌ها اجرایی کرده‌ایم که تمام این مدل‌ها با حمایت اداره سلامت روان وزارت بهداشت انجام شده است.
رئیس انستیتو روانپزشکی تهران گفت: کار اصلی در پیشگیری از خودکشی شناسایی موارد افسردگی در کشور است همچنین مواردی که اقدام به خودکشی کرده‌اند باید شناسایی شده و در کنار آن آموزش پزشک، پرستار، روانپزشک، مدیران و ایجاد خط مشاوره الزامی است.
وی تاکید کرد: پیگیری موارد اقدام به خودکشی بسیار ضروری است به طوری که افرادی که قبلاً اقدام به خودکشی کرده‌اند باید برای ادامه درمان، مصرف دارو و حتی ارجاع به موارد بستری تحت مراقبت باشند. برخی‌ معتقدند که خودکشی شایع‌ترین نوع از بیماری افسردگی است و به همین دلیل باید داروی افسردگی به این افراد داده شود و آموزش درمان افسردگی در سطح گسترده به پزشکان عمومی داده شود. مهم‌ترین دلیلی که برخی افراد اقدام به خودکشی می‌کنند نداشتن مهارت حل مسئله است چرا که وقتی فرد نمی‌تواند مشکلش را حل کند اقدام به خودکشی می‌کند.
رئیس انستیتو روانپزشکی تهران ادامه داد: مهارت‌های ارتباطی نیز بسیار مهم هستند، نبود ارتباط درست در خانواده میان زن و شوهر، پدر ومادر و فرزند و همچنین نبود مدیریت در خانواده و در سازمان از عواملی است که به شیوع خودکشی دامن می‌زند.
>> فارس

*شما چه نظری دارید؟ تجربه‌ها و نظراتتان را در این زمینه، با ما در میان بگذارید*
*با کلیک روی نماد RSS  و ذخیرۀ آن، جدیدترین مطالب ما را آسانتر دنبال کنید*

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها