بی‌توجهی به عوامل ارگونومی، سلامتی دانش‌آموزان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و آنها را در بزرگسالی با ناراحتیهای گوناگون، بویژه دردهای اسکلتی مواجه می‌کند.
کد خبر: ۶۱۹۴۴۵
زیاد ننشینید؛ اسکلت درد می‌گیرید!

به گزارش جام جم سرا به نقل از خبرگزاری آریا- یک کارشناس بهداشت حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان یزد با تاکید بر انجام حرکات کششی و عدم نشستن های طولانی مدت دانش آموزان در کلاس درس گفت: نشستن طولانی مدت دانش آموزان موجب دردهای اسکلتی می شود.
اسد اله حاجی مختاری با تاکید بر این که وزن کیف کودک به همراه محتویات آن از 10 تا 15 درصد وزن کودک تجاوز نکند، گفت: کیف کودکان بهتر است یک کوله‌پشتی‌ دوبنده  با بندهای عریضی باشد تا فشار زیادی روی شانه‌های کودک وارد نشود.
وی تاکید کرد: دانش آموزان باید در زمان کلاس‌های ورزشی از حرکات کششی مناسب استفاده کنند و در زمان نشستن در کلاس نیز حتمأ اجازه جابه‌جایی یا بلند شدن مقطعی به کودک داده شود زیرا حتی اگر روش نشستن مناسب بر روی صندلی و پشت میز هم رعایت شود در صورتیکه کودک نتواند تغییر وضعیت دهد نشستن طولانی ممکن است منجر به خستگی عضلات و دردهای اسکلتی ‌شود.
این کارشناس بهداشت حرفه ای در ادامه با تاکید بر استفاده از کفش‌های راحت با اندازه و پاشنه مناسب در دانش آموزان افزود: کفش‌های با کفی بسیار نرم و نازک برای دانش آموزان مناسب نیستند از طرف دیگر کفش‌های تنگ و نوک تیز نیز سبب ایجاد درد و ناراحتی و حتی ایجاد میخچه می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها