بیماران دیابتی همیشه به دنبال اینند که آخرین اطلاعات را درباره بیماریشان دنبال کنند تا متوجه باشند که چه چیزهایی را می‌توانند مصرف کنند و از چه مواردی نهی می‌شوند. در تحقیقاتی که پزشکان انگلستان بر روی ارتباط مصرف میوه با احتمال ابتلا به دیابت انجام داده‌اند به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف سه نوبت از میوه‌ها در روز احتمال چاقی و خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد.
کد خبر: ۶۱۷۳۴۷

موز و انگور میوه محبوب دیابتی‌ها

تحقیقاتی که بر روی 120هزار نفر انجام شده نشان داد رابطه معناداری بین نوع میوه و دیابت وجود دارد و افرادی که فعالیت بدنی بیشتری دارند و میوه مصرف می‌کنند احتمال ابتلا به دیابت در آن‌ها کمتر است. همچنین این پزشکان بررسی کرده‌اند که برخی از میوه‌ها مانند خربزه احتمال ابتلا را افزایش می‌دهد، انگور و موز نیز از جمله میوه‌هایی هستند که بیشترین احتمال ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد. دلیل اینکه انگور قندخون را پایین می‌آورد این است که در پوست انگور (انگور سفید یا همان انگور عسگری) مواد طبیعی وجود دارد که سبب پایین آوردن قندخون می‌شود.

فعالیت بدنی، احتمال ابتلا را کاهش می‌‌دهد

یکی دیگر از مواردی که همواره پزشکان توصیه می‌کنند فعالیت بدنی است. پزشکان آمریکایی در پژوهشی ارتباط فعالیت بدنی و احتمال ابتلا به دیابت را بررسی کردند و  به این نتیجه رسیدند که 20دقیقه فعالیت بدنی در روز باعث می‌شود که احتمال ابتلا به دیابت را در افراد کاهش دهد. این محققان بررسی کردند افرادی که والدین‌شان مبتلا به دیابت هستند با 20دقیقه ورزش که سبب تعریق در آن‌ها شود حتی اگر منجر به کاهش وزن‌شان نشود می‌تواند آن‌ها را از ابتلا به دیابت مصون نگه دارد.

>> شهرآرا/ دکتر عبدالرضا نوروزی (متخصص تغذیه و فلوشیپ بیماری‌های متابولیک)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها