بررسی‌های جدید دانشمندان نشان می‌دهد آمار طلاق در میان افراد بلند قد و لاغر به مراتب بیشتر از افراد چاق است.
کد خبر: ۶۱۵۱۸۵

به گزارش جام جم سرا به نقل از داناخبر- دانشمندان با مطالعه روی ۱۸۰۰ داوطلب در میانگین قدهای مختلف و وزن متناسب دریافتند، افراد لاغر به مراتب کنجکاو‌تر و روابط محدود و تعریف شده‌ای دارند و جدی‌تر از افراد چاق هستند. این در حالی است که افراد چاق تعداد دوستان بیشتری دارند و ارتباطشان با افراد مختلف به مراتب گسترده‌تر است.
افراد چاق در بدن خود دارای هورمونی هستند که این هورمون آن‌ها را به مراتب احساسی‌تر می‌کند و کمک می‌کند تا دچار عصبانیت و مشکلات عصبی نابجا و بی‌مورد نشوند. نتایج مطالعات همچنین نشان می‌دهند افراد لاغر بسیار سریع‌تر به آرزو‌ها، اهداف و رویاهای خود دست می‌یابند.
در این میان مرکز تحقیقات انجمن جامعه‌شناسی آمریکا؛ قد و وزن را دو عامل مهم در امر ازدواج و طلاق اعلام می‌کند. آن‌ها اعلام کردند؛ زوج‌هایی که دارای وزن بین ۴۵ تا ۹۰ کیلوگرم با قامتی بلند هستند، احتمال بیشتری برای درخواست طلاق دارند.
تحقیقات حاضر بر روی ۲۷۰۸ زوج درگیر طلاق صورت گرفته است، تجزیه تحلیل این تحقیقات نشان می‌دهد که نزدیک به ۷۶ درصد از زوجین درگیر طلاق، افرادی هستند که در طیف وسیعی از وزن ۴۵ تا ۹۰ کیلوگرم قرار دارند. یعنی یا لاغر هستند یا اضافه وزن شدید دارند.

رابطه وزن و طلاق

حدود ۱۸ درصد از موارد درگیر طلاق، زن و شوهرهایی بودند که بین ۹۰ تا ۱۱۳ کیلوگرم داشتند و تنها ۵ درصد از زوج‌های درگیر طلاق بودند که وزن یکی از همسران بیش از ۱۱۳ کیلوگرم بود.
هر چند این یافته‌ها نشان می‌دهد؛ افراد چاق احتمال کمتری برای درخواست طلاق دارند. با این وجود در دسته ۴۵ تا ۹۰ کیلوگرم بدون در نظر گرفتن قد، یعنی چاقی بی‌تناسب و نا‌هماهنگ نیز باعث درخواست طلاق بوده است.
این اولین بررسی علمی از این نوع است و قرار است در مورد افرادی که همسران خود را‌‌ رها و ترک کرده‌اند نیز انجام شود. مرکز مطالعات دانشگاه ایالتی کانزاس در پایان این خبر افزوده است که علت بیشتر طلاق‌ها تنها استدلال‌های پولی زوجین است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها