مارچوبه یکی از گیاهان بسیار مفید برای سلامت و تغذیه سلولی مغز است که به دلیل دارا بودن ویتامین B۹، موجب ساخت درست کروموزمهای ژنی می‌شود.
کد خبر: ۶۱۳۵۹۴

مارچوبه خاصیت ضد پیری، ضد سرطان و ضد ناهنجاری مادرزادی در نوزادان دارد. این گیاه خاصیت ضد پیری، ضد سرطانی و ضد ناهنجاری مادرزادی در نوزادان دارد و در درمان سرماخوردگی استفاده می‌شود.
به گفته یک متخصص آسیب‌شناسی سلولی، این گیاه به شکل علف است و قد آن تا ۱۲۰سانتی‌متر نیز ممکن است برسد، شاخه­های آن صاف و دارای برگ­های فلس مانند است و گل­­های آن سبز مایل به زرد هستند و در کشور ما در مناطقی مثل آذربایجان، اصفهان، کرمانشاه و شیراز دیده می‌­شود.
اکبری گفت: مارچوبه حاوی فولات، اینولین و فروکتو اولیگوساکارید و فلاونوئید‌ها و مواد مؤثره بسیار دیگری است. داروهای حاوی اسید فولیک عوارضی مانند حساسیت و خارش، تغییر الگوی خواب، اشکال در تمرکز، تحریک پذیری، هیجان، افسردگی، گیجی، بی‌اشتهایی، تهوع و احساس طعم بد در دهان دارد اما مصرف مارچوبه در حد خوراکی این عوارض را ندارد.
این متخصص طب سنتی گفت: این گیاه به دلیل خاصیت ضد ویروسی، در درمان سرما خوردگی استفاده می‌شود و به دلیل اثر ضد باکتریایی، در درمان عفونت­های سینوسی، ادراری و عفونتهای زنان می‌­توان از این گیاه دارویی استفاده کرد. مارچوبه ضد کم خونی، ضد پیوست، مسکن و آرامبخش و درمان کننده فشارخون است و نحوه مصرف آن نیز به این صورت است که برای حفظ آهن موجود در آن بهتر است پودر مادرچوبه را به میزان یک قاشق چای‌خوری در یک قاشق عسل مخلوط کرده و روزانه پس از صرف غذا میل شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها