رئیس مرکز توسعه سازمان بهزیستی با اعلام اینکه ۳۰ درصد افراد مبتلا به ایدز از راه جنسی و ۵۵ درصد از این بیماران از طریق تزریق آلوده به این بیماری مبتلا شده‌اند ازاجرای طرح پیشگیری از ایدز در زنان پرخطر خبر داد.
کد خبر: ۶۱۲۵۸۴

حمید رضازاده با بیان این مطلب افزود: بر اساس آمارهای وزارت بهداشت بیش از ۵۰ درصد از مبتلایان به بیماری اچ آی وی مثبت از راه تزریق با سرنگ آلوده مبتلا شده‌اند این در حالی است که در گذشته ۹۰ درصد آن‌ها از طریق تزریق به این بیماری گرفتار شده بودند.
وی به اقدامات پیشگیرانه بهزیستی درباره جلوگیری از بیماری ایدز اشاره کرد و گفت: هم اکنون برنامه‌های زیادی برای پیشگیری از این بیماری در کشور اجرا می‌شود که ارائه سوزن و سرنگ یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که ما انجام می‌دهیم.
رئیس مرکز توسعه سازمان بهزیستی از معرفی بیماران مبتلا به ایدز به باشگاههای مثبت تحت پوشش این سازمان خبر داد و گفت: کلینیکهایی که ویژه این بیماران است و یا مراکز بیماریهای رفتاری، افراد دارای اچ آی وی مثبت را برای دریافت مهارت و مشاوره به باشگاههای مثبت معرفی می‌کنند.
رضازاده از اجرای طرح پیشگیری از ایدز در زنان پرخطر خبر داد و گفت: این طرح هم اکنون در مرحله ارزیابی و اقدامات اولیه است و تا پایان سال به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.
وی تاکید کرد: پس از اجرای موفقیت آمیز آن به صورت گسترده در تمامی کشور اجرایی خواهد شد که البته در مرحله اول برای جامعه هدف و گروه هدف بهزیستی است.
رئیس مرکز توسعه سازمان بهزیستی همچنین در مورد طرح پیشگیری از ایدز در کودکان خیابانی نیز اظهار داشت: ارزیابی سریع این برنامه انجام شده و مرحله مداخله آن نیز طراحی شده و تا پایان سال جاری اجرای نهایی آن آغاز خواهد شد.
>> جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
امیر علی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
۰
۰
به علت كاهش ازدواج دائم و افزایش آمار طلاق زنان مطلقه و بیوه و پیر دختر زیاد شده است. تسهیل در امر ازدواج دائم و كنترل و غربالگری زنان صیغه ای و تشویق جوانان به ازدواج دائم و تسهیلات اشتغال و مسكن آمار بزه كاری را در كشور پایین خواهد آورد.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها