روستای سراب قوچان در خراسان رضوی است و هنگام سفر به قوچان می‌توان از دیدنیهای آن لذت برد؛ بخصوص طبیعت زیبا و آبشاری که به دره سراب آن می‌ریزد. در ادامه با این دیدنیهای گردشگری آشنا شوید.
کد خبر: ۶۱۲۵۴۴

آبشار و دره سراب قوچان:
این آبشار زیبادر ۱۲ کیلومتری جنوب شهرستان قوچان در دامنه ارتفاعات کوه سنگر و محمدبیک با ارتفاع تقریبی ۲۸۴۰متر در سرچشمه رودخانه سراب آبشا بسیار زیبایی قرار گرفته که در نزد اهالی به شارشار معروف است.
ارتفاع آبشار حدود ۲۰متر و عرض آن ۳۰ متر می‌باشد که با فضاهای سرسبز اطراف آبشار چشم انداز بدیعی به وجود آمده است. از روستای سراب تا آبشار، حدود ۳ کیلومتر فاصله می‌باشد.
جریان آب از این دره سرسبز با چندین آبشار کوچک نیز علاقه مندان به طبیعت را مجذوب نموده و جهت رسیدن به آبشار بیشتر از مسیر دره تردد می‌نمایند

رودخانۀ سراب قوچان:
رودخانه فوق که از کوه‌های اطراف سرچشمه می‌گیرد در واقع آب‌‌ همان آبشار وچند چشمه دیگر می‌باشد، در فصول بهار و تابستان با سرسبزی و رنگ‌آمیزی گل‌های زیبا، چشم‌انداز بسیار زیبا و کم نظیری ایجاد می‌کند. نغمه پرندگان و مناظر بکر به‌ویژه در نیمه اول سال، فضای جذابی برای تفریح و تفرج گردشگران پدید می‌آورد.

کوهای سر سبز روستای سراب قوچان:
کوههای پیرامون روستا، از جاذبه‌های طبیعی این روستا به ‌شمار می‌آیند به دلیل پوشش گیاهی گون باعث ایجاد مناظر منحصر به فردی شده است. در کوهستان اطراف روستا گیاهان دارویی از قبیل شیرین بیان، گل گاوزبان، گل ختمی و گون می‌رویند. حیات وحش منطقه نیز شامل حیواناتی مانند شغال، گرگ، روباه، خرگوش و کبک است.
>> مهرآوران ایران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۸
داود
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
۱
۰
باكمال تشكر از زحمات شما اگر تصاویر ابشار رو هم بزارین ممنون میشم.
دانیال
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
۰
۰
اطلاعات كامل نیست لطفا در صورت امكان بیشتر توجه شود .
ممنون از زحماتتان
سعید حمیدی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
۰
۰
سلام من یكی از اهالی سراب هستم و الانم تو قزوین در حال خدمتم....
ممنون كه از روستای سراب اطلاعات جمع آوری كردین...
اگه میشه تصاویری هم قرار بدین ممنون.........
هم محلی
United States
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
۰
۰
واقعا روستای زیبایی است البته تصاویر زیباتری می شد در سایت گذاشت تا با عث جذب كوهنوردان وعلاقمندان به طبیعت گرددبنده هم متولد این روستا هستم با تشكر
حسین رضایی سراب
-
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
۰
۰
سلام بر هموطنان عزیزم،چنانچه فرصت سفر و طبیعتگردی برایتان مهیا شد پیشنهاد میكنم از روستای باصفاو قدیمی سراب دیدن فرمایید.
حسن روشنی سراب
-
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
با سلام به همه دوستان عزیز توصیه میكنم كه به روستای سراب درشهر قوچان بیایید و از این همه زیبایی و طبیعت وابشار بكر روستا دیدن كنید و لذت ببرید و یك خاطره خوب با خود ببرید من افتخار میكنم كه یك روستایی هستم
حسن روشنی سراب
-
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
۰
۰
روستای سراب واقعا با صفاوبا داشتن آبشار یا شارشار وطبیعت بكر و آب و هوای پاك. مردمان خونگرم ومهمان نواز میباشد، اگر به شهر قوچان سفر كردید حتما از آبشار روستای سراب درشهر قوچان دیدن كنید و لذت ببرید....
حمیدسهرابی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۷
۰
۰
سراب بهترین روستای قوچان هست میهمان نوازوشادودوست داشتنی

نیازمندی ها