همچون برخی زنها، بعضی از آقایان هم به دلایل گوناگون از جمله اینکه در کودکی تحت تربیت خاصی قرار داشته اند، با صفات و ویژگیهایی خاصی بزرگ شده‌اند که تبدیل به خصیصه اصلی رفتارشان شده است؛ کسانی که والدینشان برای آنها تصمیم گرفته‌اند، افراد وابسته به دیگران، ترسو، دمدمی مزاج و...
کد خبر: ۶۱۱۳۱۰

چند دسته از همسران بنا به ساختار شخصیتی و خانوادگی و خواستگاه اجتماعی شان ,متاسفانه عشق را در زندگی مشترک ناخواسته از بین می برند:
۱ – شوهرهایی که تعصب بی جا را با غیرت اشتباه گرفته اند
خانمش را چون یکی شی می پندارد. به نام دوستی و عشق، او را با توهمات خود زندانی کرده و قوانین ممنوعیت را برای همسر خود وضع می کند. مثلا: جواب دادن به تلفن ممنوع، رفتن به خانه پدر و مادر ممنوع، سرزدن به دوستان ممنوع، درس خواندن و دانشگاه رفتن ممنوع، داشتن شغل ممنوع، استفاده از رایانه و اینترنت ممنوع، خندیدن با صدای بلند در محیط خانواده و محارم ممنوع، رفتن کنار پنجره ممنوع، بیرون رفتن از منزل ممنوع.
۲ – شوهرهای سلطه جو، زورگو و کنترل کننده
چنین شوهرانی حق انتخاب را به کلی از همسرشان می گیرند و این حق انتخاب را فقط برای خود به رسمیت می شناسند. از تصمیم های مهم و کلی تا جزئی ترین مسائل باید زیر نظر آنها و به فرمان آنها باشد. به عنوان مثال بعضی از اعمال و مستبدانه این آقایان عبارتست از:تصمیم در انتخاب محل زندگی به تنهایی؛ تصمیم گیری در مورد فرزند داشتن؛ تصمیم در مورد رفت و آمد و میهمانی رفتن، تصمیم در ارتباط یا قطع رابطه با بعضی از فامیل یا دوستان از روی دل خودشون؛ تصمیم گیری در مورد شغل خانم، تصمیم گیری در مورد رشته تحصیلی و محل تحصیل همسرشان بدون توجه به نظر او؛ انتخاب رنگ پرده ؛ انتخاب نوع مبل؛ انتخاب رنگ و نوع فرش؛ انتخاب ظروف و لوازم منزل، در اختیار گرفتن و به نام زدن سند شش دانگ ریموت تلویزیون و ویدئو، انتخاب و تماشای برنامه های دلپسند خود از تلویزیون بدون توجه به خانواده و همسرشان؛ انتخاب نوع و رنگ لباس داخل منزل خانمشان؛ دستور به خانمشان در مورد چگونه فکر کردن، چگونه حرف زدن، چگونه احساس کردن و چگونه رفتار کردن. ( خانواده سخت گیر در تربیت).
۳ – شوهران بی مسئولیت
این شوهران فراموش کرده اند که مراحل نوزادی، نوباوگی، کودکی و نوجوانی را پشت سر گذاشته و فرد بالغی شده اند و ازدواج کرده اند. خانواده تشکیل داده اند و صاحب فرزند شده اند. لذا در تصمیم گیری، اجرا، و پاسخگویی نسبت به وظایف و مسئولیت های منزل خود را عقب کشیده اند و چون حبابی خود را رها کرده اند. هنوز در پی لذت طلبی انفرادی خود هستند.
۴ – شوهران بی احساس و سخت کوش
برای این شوهران زندگی یعنی کار، کار یعنی زندگی و اینها همه یعنی پول. این شوهران خلاء وجودی خود را فقط با پول و کار پر می کنند. به بهانه های مختلف مثل داشتن اقساط، تعویض منزل یا خودرو، فراهم آوردن رفاه، تامین آینده زندگی، مسئولیت کاری، و…، اکثر اوقات خود را از صبح تا آخر شب و حتی تعطیلات، به دنبال کار و اضافه کاری و تجارت و مدیریت و… هستند. گاهی بهانه های انسان دوستانه و خدمت به خلق را پیش می کشند و گاهی تعهدات کاری را دستاویز قرار می دهند.
۵ – شوهران وابسته و غیر مستقل
این آقایان به علت اینکه از بچگی تحت چتر حمایتی شدید پدر و مادر خود قرار داشته اند و همیشه والدینشان برای آنها تصمیم گرفته اند، وابسته، ترسو و دمدمی مزاج و بچه صفت تربیت شده اند. آنها همین طور که بزرگ شده اند به جای اینکه روز به روز مستقل تر شوند وابسته تر بار آمده اند.
۶ – شوهران کمالگرا و خسیس
این آقایان شخصیت وسواسی دارند. معیارهای نانوشته ای در ذهن خود ترسیم می کنند و آن را وحی منزل و تخلف ناپذیر تصور می کنند. به جزئیات زندگی زیاد کار دارند و گیر می دهند. برای هر چیز کوچکی در خانواده نظر می دهند. همیشه ترس از آینده دارند، اعتماد به نفس پائین، و ایده آلی خواهی از مشخصات دیگر اینهاست. با خسیس بودن و پس انداز افراطی سعی در آرامش خاطر خود دارند. همواره امروز را فدای فردا می کنند.

>> شهر فارسی

* شما چه نظری دارید؟ تجربه‌ها و نظراتتان را در این زمینه، با ما در میان بگذارید *

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۹
مژده
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
۰
۰
سلام شوهر من مشكل شماره 2 رو داره لطفاً بگید چیكار میشه كرد. ممنون
مژده
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
۱
۰
سلام شوهر من مشكل شماره 2 رو داره لطفاً بگید چیكار میشه كرد. ممنون
یاسر
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
۰
۱
اگر شوهر شما مشكل شماره 2 را دارد شما چگونه از اینترنت استفاده میكنید در ضمن اگر پنهانی این كار را میكنید شوهرتان حق دارد ضمناً زنی كه مشكلات تو خونه رو با غریبه ها در میون میذاره و راه كار میخواد من كه نمیدونم چی بگم واللا فقط از خدا طلب زندگی خوش برای همه میكنم
شقایق
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
آقا یاسر شما كه تحصیلاتی در این مورد ندارید لازم نكرده پلیس بازی در بیارید.
یه زن اگر همسرش باهاش دوست نباشه وبترسه مشكلاتشو بیان كنه مطمئن باش كه هم دورغ میگه ،هم پنهان كاری میكنه و هزارتا كار دیگه پس خواهشن تند نرو
الهام
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
۰
۰
ای بابا... آقا یاسر..!؟!؟؟! حالا كمك خواسته؟ این چه طرز برخورده؟! اگر نمیتونی كمكش كنی، كمك نكن لااقل زخم نزن..
خانمی با یه مشاور صحبت كن... و كمی صبور باش
پارسا
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
۱
۰
به نظر من همچین مردی( شماره های 1 و2 )اصلا وجود نداره در واقع خانم ها اعتقاد دارن كه مردها ذاتا دیكتاتور هستند كه این فكر كاملا اشتباهه، از طرفی مگه مرد غیر زن ذلیل هم داریم؟؟؟؟!!!!!!!
سحر
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
صدات از جای خوش در میاد یا اول زندگیته
سحر
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
همه جور آدم هست هم خوب داریم هم بد حالا میخواد مرد باشه یا زن فقط اینكه خدا گرفتار همچین آدمایی نكه حالا افتاد
ناشناس
-
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
۰
۱
اقای یاسر شماره۲ربطی به اینترنت نداره

نیازمندی ها