ادارهٔ «خوار و بار» با مشورت «صنف قصابان» قیمت گوشت را برای امروز هر کیلو ۵۷ ریال اعلام کرد و تأکید کرد گرانفروشان مجازات خواهند شد!
کد خبر: ۶۰۹۸۳۵

به گزارش جام جم سرا به نقل از ایسنا- «نرخ جدید گوشت امروز کیلویی ۵۷ ریال اعلام شد.» تی‌تر یکی از خبرهای صفحهٔ اول روزنامهٔ «اطلاعات» در شهریورماه ۱۳۴۰ است. خبری که شاید امروز برای ما کمی رویایی به‌نظر برسد.
روزنامهٔ «اطلاعات» در سال سی‌وششم انتشار و در شمارهٔ ۱۰هزار و ۵۸۵ خود، مطلبی دربارهٔ قیمت گوشت منتشر کرد. قیمت گوشت در این خبر، تقریبا ۴۸۲هزارم قیمت حال حاضر گوشت است. البته نکتهٔ جالب دیگر در این خبر، تأکید بر مجازات گران‌فروشان است.
در خبر روزنامهٔ «اطلاعات» آمده است: «نرخ گوشت ران تنزل می‌کند، ولی گوشت قلوه‌گاه به‌‌ همان قیمت سابق فروخته می‌شود. بعد از این اگر قصاب گران بفروشد، صاحب دکان و کشتارکننده تعقیب خواهند شد.»
یکی دیگر از نکاتی که در این خبر می‌توان به آن توجه کرد، دستگاه قیمت‌گذار برای گوشت است؛ در حال حاضر اتحادیهٔ هر صنف، وظیفهٔ قیمت‌گذاری را برعهده دارد، در صورتی که در سال ۱۳۴۰، ادارهٔ «خوار و بار» با مشورت «صنف قصابان» قیمت گوشت را تعیین می‌کرد و سپس از طریق شهرداری، نرخ گوشت اعلام می‌شد.
در ادامهٔ این خبر آمده است: «امروز نرخ جدید گوشت از طرف شهرداری اعلام شد و مأمورین اداره «خوار و بار» و اعضای اتحادیه صنف قصاب پس از پنج ساعت مذاکره و گفت‌وگو موافقت کردند که نرخ جدید گوشت، کیلویی ۵۷ ریال اعلام شود. این نرخ، قیمت یک کیلو گوشت مخلوط است که از طرف مأمورین شهرداری و دکاکین قصابی اجرا خواهد شد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها