رییس پلیس فتای کرمانشاه با بیان توصیه‌هایی برای پرداخت آنلاین در اینترنت گفت: با گسترش فروشگاه‌های آنلاین در فضای مجازی و افزایش خریدهای اینترنتی، کلاهبرداران و سارقان نیز به قصد سرقت اطلاعات شما مانند شماره کارت، رمز دوم و... به هر کاری از قبیل استفاده از روش‌های مهندسی اجتماعی، ساخت صفحه‌های کلاهبرداری (فیشینگ) در اینترنت، عملیات هکری و مانند اینها دست می‌زنند تا در ‌‌نهایت منجر به سرقت پول از حساب‌های بانکی شما شود.
کد خبر: ۶۰۹۴۱۳


به گزارش جام جم سرا به نقل از ایسنا- سرهنگ زحمتکش درباره جلوگیری از سرقت در هنگام پرداخت آنلاین در اینترنت گفت: شهروندان با دانستن نکاتی می‌توانند درصد زیادی از امنیت اطلاعات بانکی و دیگر اطلاعات خصوصی خود را در خریدهای اینترنتی حفظ کنند. به عنوان مثال، هنگام خرید از فروشگاه‌های معتبر اینترنتی مراقب باشند و به فروشگاه‌هایی فاقد نماد اعتماد الکترونیکی و اعتبار اعتماد نکند.
وی به استفاده از پروتکل SSL در هنگام پرداخت آنلاین اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین قسمت یک پرداخت آنلاین اطمینان از صحیح بودن درگاه پرداخت است. اگر با یک سایت جعلی با ظاهر و آدرس شبیه درگاه پرداخت بانک اصلی مواجه شده باشید، بقیه کارهای امنیتی برای واردکردن رمز عبورکارت و غیره هیچ ارزشی ندارد.
به گفته زحمتکش تمام درگاه‌های پرداخت بانک‌ها با کمک گرفتن از پروتکل تبادل اطلاعات امن SSL کار می‌کنند و نشانه آن حضور https به جای http است که باید از وجود آن در ابتدای آدرس صفحه پرداختی اطمینان حاصل کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها