رئیس پلیس آگاهی تهران گفت: مردم نباید هر فردی را که بیسیم در دست دارد مامور بدانند و ماموران هم برای ورود به مکانهای خصوصی همانند خانه‌های شخصی و منزل باید علاوه بر ارائه کارت شناسایی، حکم قضائی داشته باشند.
کد خبر: ۶۰۸۳۱۴

به گزارش جام جم سرا به نقل از خبرگزاری مهر- سرهنگ عباسعلی محمدیان روز یکشنبه در حاشیه نشست خبری در خصوص انهدام باند بزرگ زورگیری، اخاذی و سرقت مسلحانه پایتخت با هشدار درباره فعالیت مجرمان در لباس پلیس اظهار داشت: مردم نباید هر فردی را که شئی شبیه بیسیم یا خود بیسیم در اختیار دارد را به عنوان مامور بپذیرند و باید از او حکم ماموریت و کارت شناسایی درخواست کنند. هر کسی صرف داشتن اسلحه و نشان داد آن مامور نیست و حتماً باید دارای کارت شناسایی معتبر باشد.
به گفته وی، کارت‌های شناسایی ماموران پلیس دارای مهر معتبر و اغلب طلاکوب هستند و در پشت کارت نیز اعتبار آن مشخص شده است. همشهریان از ماموران عملیات کارت شناسایی را درخواست کنند و حتماً اسم و مشخصات فرد را به خاطر بسپرند. ضمن اینکه اگر کارت ماموری بدون اعتبار است به این موضوع شک کنند و بلافاصله با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند.
رئیس پلیس آگاهی تهران با بیان اینکه پلیس برای ورود به مکان‌های عمومی همانند فروشگاه‌ها علاوه بر کارت باید حکم ماموریت نشان دهد افزود: ماموران اگر می‌خواهند برای ماموریتی به حریم خصوصی افراد از جمله منزل وارد شوند علاوه بر کارت شناسایی باید حکم مرجع قضائی را همراه داشته باشند. اگر شهروندان به ماموری مشکوک شدند می‌توانند بلافاصله با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند و آدرس محل مورد نظر را اعلام کنند و بگویند آن مامور خودش را از کدام یگان معرفی کرده است. بلافاصله در مکانی که در کنار پلیس ۱۱۰ وجود دارد ماموریت بررسی و در صورت صحت موضوع به شهروندان اطلاع داده می‌شود. ضمن اینکه شهروندان می‌توانند در تماس با پلیس ۱۱۰ این موضوعات را اعلام کنند که بلافاصله گشت‌های این پلیس در محل حاضر و اقدام به بررسی کارت شناسایی ماموران می‌کنند.
به نظر می‌رسد طریقه تماس با پلیس ۱۱۰ و بررسی هویت کسانی که خود را مامور اعلام می‌کنند راه کمابیش مناسبی برای جلوگیری از فریب خوردن شهروندان، کلاهبرداری، زورگیری و شیادی برخی اشخاص مشکوک در خیابان‌ها یا منازل باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها