خیانت در روابط زناشویی میان افراد مختلف، اشکال، تعاریف و توجیهات متفاوتی دارد اما بسیارند زنان و مردانی که بنا به دلایلی درگیر مسئله خیانت در زندگی زناشویی خود شده‌اند. آموختن مهارتهای حل مساله به جای فرار از مشکلات زندگی، خیانت­های زناشوئی را کاهش می­‌دهد. اگر شما نیز جزو این افرادید، در ادامه مطلب با برخی از دلایل خیانت و راههای جلوگیری از آن در بیان یک کارشناس ارشد روانشناسی آشنا شوید.
کد خبر: ۶۰۶۰۳۷

به نظر یک کارشناس ارشد روانشناسی در خراسان جنوبی، تمرکز بر زمان حال و آینده، اجتناب از یادآوری خاطرات گذشته، استفاده از قانون حمایت، توجه، زمان، صداقت برای بهبودی زندگی مشترک و پرهیز از زندگی کردن با اشتباهات گذشته از جمله روشهای کنترل آزردگی و بازسازی اعتماد است.
به گزارش جام جم سرا به نقل از ایسنا- عاطفه افشاری با انتقاد از اینکه برخی افراد به علت مزاج تنوع طلب خود به یک شریک جنسی اکتفا نکرده و روابط متعدد خارج از روابط زناشوئی را تجربه می­‌کنند، تصریح کرد: تنوع طلبی فرد علاوه بر زندگی زناشوئی سایر جنبه­‌های زندگی مانند گرایش به مواد مخدر مختلف، تجربه شغل­های متعدد و نداشتن شغل ثابت را نیز در پی دارد. برای درمان خیانت زناشوئی باید دو طرف را وارد حل مسئله کرد. با کمک از زوجین برای شناسایی نیازهای جسمانی و روانی و درمیان گذاشتن نیازهای خود با شریک زندگی و موشکافی علل و عوامل تاثیرگذار و آموزش راه حل‌های مسئله می‌­توان خیانت را درمان کرد. زوجین به جای فرار از مشکلات باید مهارتهای حل مساله را بیاموزند.
افشاری خیانت را راهی برای افزایش اعتماد به نفس افرادی که در رابطه زناشوئی اعتماد به نفس آنان پایین آمده دانست و اظهارکرد: در این شرایط فرد به دنبال جایگاه بهتر و ارزشمندتر به طرف مقابل خود خیانت می­‌کند. خیانت در خانواده‌­ها دارای یک علت منحصر به فرد و وابسته به زمینه­‌های مختلف بیولوژیک و روانی و اجتماعی، و در روابط زناشویی ناموفق، یک روش حل مسئله برای حل مشکلات زندگی و حل مسائل آزاردهنده از جمله نیاز جنسی است.
این کارشناس ارشد روانشناسی تصریح کرد: در بعضی موارد متاسفانه یکی از همسران به دلیل خشم زیاد به طرف مقابل و نداشتن جرات برای ابراز خشم و مطالبه صحیح خواسته هایش به عنوان عملی تلافی جویانه به همسر خود خیانت می­‌کند.
افشاری با اشاره به اینکه گاهی اوقات زوجین بدون اختلال عمده روانپزشکی به دلیل عدم وجود مکانیسم­های تطابقی یا ضعف این مکانیسم­ها برای مواجهه با بحرانهای زندگی و فرار از آن دست به خیانت می زنند، افزود: در این موارد فرد به جای شناسایی علت اصلی مسئله به همسر خود خیانت می­‌کند، همچنین در صورت برآورده نشدن نیازهای زوجین و پی نبردن طرفین به نیازهای یکدیگر خطر دلزدگی دو برابر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
طالب
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
۰
۰
با سلام اینا همش حرف وتوجیح
در زندگی وقتی زن ومرد به هر علتی نتونن نیاز یكدیگر را بر طرف كنند آنجاست كه هر بهانه ای برای رفع نیاز انجام میدی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
۰
۰
به نظر من كسی كه خیانت می كند كمبوددارد وادم مغرور وبی جنبه ای هست وضعف ایمان باعث خیانت می شود

نیازمندی ها