بیش از 25 میلیون نفر از مردم جهان به مشکلات و اختلالات بینایی نظیر آب مروارید مبتلا هستند که این مشکلات می‌توانند عامل نابینایی در افراد بالای 55 سال باشند. این بیماری‌ها اغلب به دلیل پدیده اکسیداسیون و بروز التهاب در چشم‌ها ایجاد می‌شوند اما تحقیقات حاکی از آن است که مواد خوراکی حاوی ریزمغذی‌هایی موسوم به «لوتئین» و «زاگزانتین» می‌توانند احتمال ابتلا به بیماری‌های مزمن چشمی را کاهش دهند.
کد خبر: ۶۰۳۴۹۷

به گزارش جام جم سرا به نقل از ایسنا- در برخی مطالعات آشکار شده است که رژیم‌غذایی حاوی ویتامین ث و ای،‌ بتاکاروتن، روی و اسیدهای چرب امگا 3 می‌تواند از بیماری‌های چشمی ناشی از افزایش سن و سالخوردگی پیشگیری کند. برخی از خوردنی‌های مفید در این زمینه عبارتند از:

- کلم پیچ: کلم پیچ منبعی غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌هایی است که مصرف آن برای مقابله با سرطان ضروری است. همچنین این سبزی حاوی مقدار قابل توجهی بتاکاروتن، لوتئین و زاگزانتین است.

- ذرت: این ماده خوراکی نیز حاوی لوتئین و زاگزانتین بوده و در درمان و پیشگیری از بیماری‌های مزمن چشمی موثر است.

- اسفناج: یک فنجان اسفناج حاوی 20.4 میلی‌گرم لوتئین و زاگزانتین است که مصرف آن به صورت پخته باعث می‌شود بدن لوئتین موجود در آن را بهتر جذب کند.

- بروکلی: این سبزی سرشار از فیبر خوراکی حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین ث و بتاکاروتن همچنین لوتئین و زاگزانتین است که برای سلامت چشم مفید هستند.

- تخم مرغ: یکی از سالم‌ترین مواد خوراکی برای شروع کردن روز مصرف تخم مرغ است. بنابراین مصرف این ماده خوراکی پروتئینی به دلیل دارا بودن لوتئین،‌ ویتامین ای و اسیدهای چرب امگا 3 و دیگر مواد مغذی و ویتامین‌ها توصیه می‌شود.

- پرتقال: این میوه که حاوی ویتامین ث است به بهبود سلامت بافت‌های چشم کمک می‌کند. علاوه بر این، مصرف ویتامین ث باعث می‌شود تا دیگر آنتی‌اکسیدان‌ها همچون ویتامین ای در چشم‌ها تولید شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها