سالمندان مجرد! ازدواج با شما، وام خوداشتغالی و مستمری ویژه از کمیته امداد. این خبر را مسوولان این کمیته اعلام کرده است .
کد خبر: ۶۰۲۷۶۴

مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) می خواهند در اقدامی ابتکاری پدربزرگ ها و مادربزرگ های تنها را راهی خانه بخت کنند، از همین اول بگوییم که جای هیچ نگرانی نیست، چون مسئولان این مجموعه می گویند که فکر همه چیز را کرده اند.

این طور که گفته شده قرار است برای این که سالمندان مجرد سر ذوق بیایند مجموعه ای از تسهیلات تشویقی هم برای ازدواجشان در نظر گرفته شود.

همه چیز برای اجرایی شدن این طرح آماده است، از همین حالا بخشنامه ای از سوی کمیته امداد مرکز به استان های مختلف ابلاغ شده که براساس آن از مسئولان کمیته امداد استان ها خواسته شده اگر سالمند مجردی که قصد ازدواج دارد به آنها مراجعه کند دست رد به سینه اش زده نشود و تسهیلات گفته شده در اختیارشان قرار گیرد.

تصمیمی که کمیته امداد برای ازدواج سالمندان مجرد تنها در نظر گرفته، قابل قدردانی است و می تواند امیدوار کننده هم باشد، آن هم در شرایطی که خبرهایی که از وضع زندگی سالمندان کشورمان به گوش می رسد نگران کننده است.

بسیاری از سالمندان زن و مرد که دوران پیری خود را تنها و دور از خانواده می گذرانند با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کنند.

آنها در این دوره بیش از هر زمان دیگری تنهایی را احساس می کنند و بیشتر از هر وقتی نیاز به همدم و مونسی دارند تا با همراهی او چند صباح مانده از عمر را که با هزار و یک بیماری جسمی و ناراحتی های روحی و روانی همراه می شود سپری کنند.

سالمندانی که این شانس را دارند تا دوران تنهایی خود را در کنار خانواده فرزندانشان بگذرانند هم چندان اوضاع خوبی ندارند؛ خیلی از آنها احساس سربار بودن می کنند و حتی خیلی وقت ها مورد سالمندآزاری قرار می گیرند.

این آزارها هم فقط برخورد فیزیکی نیست بلکه بی مهری هایی که از فرزندان و نوه ها می بینند، توهین هایی که می شنوند، بی تفاوتی هایی که برای برآورده کردن خواسته هایشان تحمل می کنند و... را هم شامل می شود.

در این شرایط است که خیلی از سالمندان آرزو می کنند ای کاش می توانستند زندگی مستقلی داشته باشند.

حالا با طرح حمایتی ای که کمیته امداد برای ازدواج سالمندان مجرد تنها در نظرگرفته است، شاید بتوان امیدوار بود سالمندان با یک تیر دو نشان را بزنند؛ هم در دوران پیری استقلال خودشان را حفظ می کنند هم با انتخاب شریک زندگی، فصل آخر زندگی را با آرامش روحی و روانی بیشتری سپری کنند.

جام جم / پوران محمدی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها