بررسی صحبت‌های قابل تامل معاون وزیر ورزش و جوانان

نشانه‌های بحران: بی‌رغبتی جوانان برای ازدواج

یک جامعه‌شناس راه‌حل برون‌رفت از بحران افزایش سن ازدواج را، خواستگاری دختران از پسران دانست و گفت: در حال حاضر فاصله سن بلوغ تا ازدواج 15 الی 17 سال شده است و با توجه به تغییرات جامعه و حرکت به سوی مدرنیته برای کم کردن این فاصله سنی، دختران نیز در صورت لزوم باید بتوانند از پسران خواستگاری کنند و این مسئله باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود.
کد خبر: ۶۰۲۱۱۹

به گزارش جام جم سرا به نقل از ایسنا- مجید ابهری افزود: در حال حاضر از موانع ازدواج می‌توان به سه عامل اشاره کرد؛ یکی موانع محیطی و عوامل بازدارنده اقتصادی مانند بیکاری، کافی نبودن حقوق یا گرانی مسکن و عامل دوم سنت‌های غلط خانوادگی مانند مهریه‌های غیرمتعارف و هزینه‌های وحشتناک مراسم ازدواج است که باعث می‌شود پسر تا پایان عمر در حال پرداخت اقساط یک شب عروسی باشد. عامل سوم به مسائل تربیتی و علل رفتاری برمی‌گردد که امروزه 70 درصد از جوانان از پذیرفتن مسئولیت و اداره یک خانواده وحشت دارند و زندگی‌های مجردی آنان را بد عادت کرده است و در این میان والدین مقصران اصلی هستند.
ابهری با بیان اینکه از کودکی باید مسئولیت‌پذیری را به کودک آموخت، اظهار کرد: مسائل بسیار کوچکی در تربیت کودکان می‌تواند در مسئولیت‌پذیری جوانان در آینده موثر باشد. به طور مثال سپردن وظیفه آبیاری و رسیدگی به یک گلدان می‌تواند در مسئولیت‌پذیری کودک موثر باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
مسلم
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
۰
۰
برا خودتون اونجا نشستید هر چی دلتون میخواد میگیدو مینویسید بیا ببین یه جوون چقدر مشكل داره آیا میشه با وجود چنین بحران هایی در جامعه ازدواج كرد یه شبه سرمایه كه تو چند سال جمع كردی یك سوم میشه كی جواب گو هست؟؟؟
بعد میگه ازدواج كن!!!!!!!!
مرجان
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
۰
۰
واقعا باید فرهنگ سازی بشه، البته اگه دختر تو سن وسال مناسب باشه نه اینكه هنوز خام و بچه گانه رفتار كنه،

نیازمندی ها