چیزی به اسم «ویتامین H» به گوشتان خورده؟

آشنایی با خواص و فواید یک ویتامین بسیار مفید

پژوهشگران علوم پزشکی در دانشگاه ژنگژوی کشور چین میگویند جدیدترین مطالعات آنان نشان داده است که مصرف مکملهای ویتامینهای گروه B از خطر ابتلا به سکته مغزی جلوگیری میکند.
کد خبر: ۶۰۲۰۶۳

به گزارش جام جم سرا به نقل از پزشکان بدون مرز- اگر خونرسانی به قسمتی از مغز دچار اختلال شده و متوقف گردد٬این قسمت از مغز دیگر نمی‌تواند عملکرد طبیعی خود را داشته باشد.این وضعیت را اصطلاحاً سکته مغزی می‌نامند. سکته مغزی می‌تواند به عللی مانند بسته شدن یا پاره شدن یکی از رگ‌های خون رسان مغز ایجاد شود. سکته مغزی آسیب عصبی حاد ناشی از اختلال خونرسانی به قسمتی از بافت مغز است که ناشی از انسداد رگ مغزی به وسیله یک لختۀ خونی و یا پارگی یکی از عروق تغذیه کننده آن قسمت بافت مغز می‌باشد.
پیش از این اعلام شده بود که بیشتر ویتامین های گروه B در سلامت پوست و مو نقش مهمی دارند؛ اما به جز مادران آینده که برای جبران کمبود ویتامین B۹ یا همان اسید فولیک در ماههای نخست بارداری این ویتامین به آنها تجویز میشود، غالبا فراموش میکنیم که برخی ویتامینهای این گروه برای تقویت سیستم ایمنی بدن لازم است.
این مطالعه نشان داد که ویتامین های گروه B برای تشکیل سلول های خونی ضروری هستند و به این ترتیب میتوانند تا ۷ درصد از خطر ابتلا به سکته مغزی پیشگیری کنند.
در این تحقیق، دانشمندان ۵۵ هزار نفر را به مدت ۶ ماه تحت نظر گرفتند. نیمی از این افراد در این مدت مکملهای ویتامین B و بقیه نیز دارونما مصرف کردند. در این مدت در مجموع ۲۴۷۱ سکته مغزی ثبت شد که نشان میدهد افرادی که ویتامین B مصرف میکردند نسبت به افرادی که دارونما مصرف میکردند، هفت درصد کمتر در معرض خطر سکته مغزی قرار دارند. با این حال محققان تاکید دارند که قبل از مصرف هر نوع مکملی باید با پزشک معالج خود مشورت کرد.
ویتامینهای گروه B از مواد مغذی مهم برای بدنند و در مواد غذایی مختلفی از جمله غلات سبوسدار، سیب‌زمینی، موز، لوبیا و عدس یافت میشوند.
نتایج  این مطالعه در مجله  Norology  منتشر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها