شیرینیهای خانگی بسیاری را می‌توان نام برد که برای تهیه آن‌ها فقط در یکی دو مرحله به مقداری حرارت نیاز دارید نه به پخت و پز و فر و لوازم متعدد. شیرینی بارام و نارگیل از آن جمله است؛ طرز تهیه آن را در ادامهٔ مطلب فرابگیرید.
کد خبر: ۵۹۹۰۸۰

مواد لازم:

 ۳ فنجان شیر
 ۵۰ گرم کره
 ۱ فنجان خاکه قند
 نصف قاشق چایخوری وانیل
 ۲ عدد تخم مرغ بزرگ
 ۲ عدد زرده تخم مرغ
 ۸ قاشق غذاخوری آرد (یا ۴ قاشق غذاخوری آرد سفید و ۴ قاشق غذاخوری هم آرد سیبزمینی)
 ۲۴ عدد بیسکویت پتیبور
 ۱۵۰ گرم نارگیل (نصف آن را آسیاب کنید تا لطیف شود)
 ۱۰۰ گرم بادام بدون پوست
 خاکه قند برای تزیین

طرز تهیه:

کف ظرف را کاغذ روغنی می‌گذاریم. ۱۲ عد بیسکویت را به صورت یک لایه ۳x۴ در آن می‌چینیم. ۲ فنجان شیر را با یک فنجان خاکه قند، وانیل، کره، و نارگیل آسیاب شده روی حرارت می‌گذاریم. در ظرف دیگری تخم مرغ‌ها و آرد را با یک فنجان شیر باقیمانده خوب هم می‌زنیم و سپس در‌‌ همان حال که مواد یادشده را هم می‌زنیم خمیر تخم مرغ‌ها را به شیر در حال جوش افزوده، روی حرارت ملایم نگاه می‌داریم تا به صورت کرِمی یکدست دربیاید.
پودر نارگیل را داخل کرم می‌ریزیم (حواستان باشد مقدار ۲ قاشق از آن را برای تزئین روی شیرینی نگه دارید). کرِم را روی بیسکویت‌های چیده شده، و روی آن هم بادام‌ها را ریخته، ۱۲ عدد بیسکویت باقی مانده را روی همه آن‌ها می‌چینیم. مجدداً روی بیسکویت‌ها را با ریختن مقداری نارگیل و خاکه قند تزئین کرده، همه را به مدت چند ساعت در یخچال می‌گذاریم تا مواد خودشان را بگیرند. پس از طی شدن این مدت می‌توان شیرینی را برش زد و سرو کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
م-ر
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
۰
۰
به نظرتون تخم مرغ و ارد داخل این شیرینی به صورت كیك در میاد؟!!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها