دبیر انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی ایران:

زیبایی دلیل خوبی برای کاهش وزن نیست

یک متخصص تغذیه گفت: جوانان به طور اصولی سراغ رژیم غذایی بروند چرا که رژیم غیراصولی امراض بسیاری را به همراه خواهد داشت و نباید فقط به دلیل زیبایی ظاهری به دنبال کاهش وزن بود.
کد خبر: ۵۹۶۸۲۰

محمد هاشمی دبیر انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی ایران گفت‌: با توجه به تغییر شیوه زندگی بخصوص در یکی دو دهه اخیر شاهد گسترش رو به فزاینده پدیده چاقی هستیم.

به گزارش جام جم سرا به نقل از برنا- وی با بیان این‌که جوانان در حفظ سلامتی خود بی تفاوت نباشند، تصریح کرد: در دهه‌های گذشته میزان فعالیت‌های بدنی کاسته شد و نحوه الگوی تغذیه نیز تغییر کرده که این امر باعث انباشته شدن چربی در بدن افراد شده است.به همین دلیل  افرادچاقی در جامعه بیشتر شده اند.

هاشمی تاکید کرد: چاقی زمینه ساز بروز بسیاری از بیماری‌های غیرواگیر مانند دیابت، فشار خون، بیماری‌های قلبی و عروقی، انواع سرطان‌های بدخیم است. همین امر میزان توجه به سلامتی و کاهش وزن را دو چندان می‌کند.

وی با اشاره به این‌که جوانان فقط به دلیل زیبایی ظاهری به دنبال کاهش وزن نباشند، افزود: برای مقابله با چاقی رعایت رژیم غذایی درست و فعالیت بدنی یک ضرورت است چرا که رژیم غذایی اصولی تاثیر بسیاری در کاهش وزن دارد.

این متخصص تغذیه عنوان کرد: ورزش به عنوان یک عامل مهم که به روند کاهش وزن کمک می‌کند باید در نظر گرفته شود. در این میان نسل جوان و نوجوان باید برای سلامتی خود نسبت به این مقوله توجه ویژه‌ای داشته باشند.
وی خاطر نشان کرد: در زمینه چاقی و لاغری باید نگرش خود را نسبت به این قضیه تغییر داده و رژیم‌های متعدد و غیر اصولی را برای زیبایی ظاهری انجام نداد.

دبیر انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی ایران با بیان این‌که چاقی زمینه ساز بروز بیماری می‌شود،اضافه کرد: چاقی یک شکل از اشکال طبیعی بدن نیست که بخواهیم به آن دست بزنیم.

وی افزود: برخی‌ها تصور نازیبایی از چهره خودشان دارند و به همین دلیل جراحی پلاستیک می‌کنند تا بتوانند خود را قانع کنند. متاسفانه این امر امروز در جامعه به ویژه در بین جوانان بیشتر به چشم می‌خورد.

هاشمی با بیان این‌که چاقی و لاغری دو سر طیف سوء تغذیه هستند، گفت: رژیم گرفتن‌های سرخود که باعث کاهش وزن می‌شود نه تنها افراد را به سر منزل مقصود خود که همان کاهش وزن است،نمی‌رساند بلکه آن‌ها را دچار سوء تغذیه کرده و سبب بروز عوارض برای آن‌ها می‌شود.

وی گفت: رژیم گرفتن‌های غیرمنطقی و بی‌مورد بسیار زود متوقف می‌شود و سبب می‌شود نه تنها وزن به صورت دائم کاهش نیابد بلکه به مقدار و بیش از وزن اولیه هم جایگزینی می‌شود.

دبیر انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی ایران در پایان با بیان این‌که رژیم غذایی باید دارای چند خصوصیت باشد، گفت: متنوع بودن مواد غذایی در رژیم غذایی یکی از ویژگی‌ها است و باید از گروه‌های مواد غذایی در آن استفاده شده باشد. ویژگی دیگر رژیم غذایی اینکه متناسب باشد و مورد سوم این است که رژیم غذایی باید متعادل و متناسب با میزان فعالیت و جثه آن فرد باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها