امروزه بسیاری از افراد خودشان کار تزئین و دکوراسیون داخلی خانه خود از بر اساس سلایق و علایقشان انجام می‌دهند حال آنکه مشاوره با دکوراتور‌ها و استفاده از نظراتشان گاهی می‌تواند بصرفه‌تر و کارآمد‌تر از تلاشهای خودشان باشد
کد خبر: ۵۹۵۳۵۹

کمک گرفتن از یک طراح، البته که برای برخی از افراد نگرانی‌ها و ولواپسی‌هایی را به همراه دارد. برای مثال نگرانی از اینکه کنترل دکوراسیون خانه از دستشان خارج شود یا در مدیریت بودجه به مشکل بربخورند و هزینه طراحی دکوراسیون توسط یک طراح زیاد شود. همچنین این نگرانی برای اکثر افراد وجود دارد که پس از اتمام کار دکوراسیون اتاق به مذاقشان خوش نیاید و نتیجه آن چیزی نشود که می‌خواستند اما می‌توان با رعایت برخی نکات، به خواست خود رسید.
زمانی که تصمیم می‌گیرید برای طراحی دکوراسیون خانه خود از یک طراح کمک بگیرید مهم‌ترین مرحله یافتن یک طراح ماهر است. کجا باید به دنبال یک طراح داخلی بگردید؟ آگهی‌ها و مجلات مرتبط با طراحی دکور. هم چنین می‌توانید به پرس و جو از دوستان و آشنایان خود بپردازید تا در صورتی که تجربه‌ای دارند یک فرد ماهر را به شما معرفی نمایند. در ادامه تحقیقات و جست‌و‌جوهای خود می‌توانید به جستجو در اینترنت و سایتهای مربتط بپردازید.
پس از اینکه چند فرد را کاندید این کار کردید زمانی را صرف گفت‌و‌گو با هر یک از آن‌ها و به اشتراک گذاشتن ایده‌هایتان کنید تا سبک و نحوه کار هر فرد را دریابید و بتوانید فردی را انتخاب کنید که سبک کارش متناسب با خواسته‌های شماست. در مذاکراتتان باید در خصوص هزینه‌ها، ساختار خانه و نحوه عقد قرار داد بحث شود.
تن‌ها زمانی تمام نگرانی‌های اولیه از بین می‌رود و می‌توانید با خیال راحت از راهنمایی‌ها و همکاری یک طراح بهره‌مند شوید که در خصوص تمام مواردی که ذهن شما را مشغول کرده است صحبت کنید و به تفاهم برسید.
خوبی راهنمایی‌ها و وجود یک طراح ماهر برای طراحی منزلتان این است که بودجه کنار گذاشته شده برای دکوراسیون خانه را در جهت صحیح و به شکل درست هزینه می‌کنید و از این بایت خیالتان راحت است که پولتان به نحوی که باید صرف می‌شود. استفاده از یک طراح داخلی این امکان را به شما می‌دهد که دکوراسیونی نه تنها زیبا بلکه بی‌عیب و نقص داشته باشید و برای مدت‌های زیادی از زندگی با آن خسته نشوید و لذت ببرید؛ این یعنی صرفه جویی در هزینه‌ها.
پس از انتخاب نهایی و تعیین فرد مناسب برای تفهیم کامل او باید خواسته و شرایط خود را به طور کامل برای طراح توصیف کنید و با او صحبت کنید و تا جایی که می‌توانید حتی با جمع آوری عکس‌ها و تصاویر دکوراسیون‌هایی نزدیک به آنچه می‌خواهید خواسته خود را برای طراح روشن کنید. توجه داشته باشید که تنها به توضیح و مطرح کردن خواسته‌ها و آنچه دوست دارید نپردازید بلکه مواردی را که دوست ندارید را نیز مطرح کنید.
گفت‌و‌گوی شما با طراح دکوراسیون خانه خود باید بحثی دو طرفه باشد و هر دوی شما باید هم گوینده و هم شنوده بسیار خوبی باشید.
از جمله مواردی که باید آن‌ها را برای طراح شفاف سازی کنید محدودیت‌هایی است که در مورد بودجه در اختیار دارید، سبک مورد علاقتان، رنگ‌هایی که دوست دارید، انتظاری که از کاربرد یک فضا دارید و... بهتر است لیستی از وسایلی که موجود هستند و تمایل دارید در دکوراسیون جدید نیز همچنان باشند را نیز تهیه کرده و در اختیار طراح بگذارید.
در خصوص الگو‌ها، متریال‌ها و نحوه چیدمان مورد علاقه خود نیز با طراح صحبت کنید تا بداند سلیقه و خواسته‌های شما چیست و باید چگونه طراحی کند تا برای شما راضی کننده باشد.
یادتان هم باشد:‌‌ همان ابتدا در خصوص هزینه‌ها به توافق برسید و قدم به قدم هزینه‌های صرف شده را مکتوب کنید تا بتوانید در ‌‌نهایت براحتی به جمع بندی بپردازید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مینا
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
۰
۰
ممنون .استفاده كردم مطالب بسیار خوب بود
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها