شاید تا به حال با اسامی زیادی از انواع مربا شنیده باشید یا مرباهای متفاوتی رو سر سفره صبحانه امتحان کرده باشید، اما «مربای بادمجان»؟... احتمالا الان دارید می‌گویید: از آن حرفهاست!
کد خبر: ۵۹۳۹۸۸

مواد لازم

بادمجان ریز: ۱ کیلو
شکر: ۱ کیلو
هل کوبیده شده: ۲ تا ۳ عدد
زعفران کوبیده شده: اندکی

طرز تهیه

بادمجان‌ها را بشوئید، پوست بگیرید اما کلاهک سبز آن را جدا نکنید تا بادمجان حین پخته شدن له نشود. آن‌ها را در قابلمه‌ای بریزید و طوری که آب کاملا رویشان را بپوشاند، درون قابلمه آب بریزید. بر اساس تخمین سرآشپز جام جم سرا، فقط کافی است ۳۰ دقیقه وقت بگذارید تا مواد لازم آماده شود و ظرف یکی دو ساعت مربا را بپزید و از آن برای صبحانه روز بعد استفاده کنید.

ظرف را حدود یک ربع روی اجاق بگذارید و در این فاصله شکر را با ۳ لیوان آب در ظرف دیگری مخلوط کرده، روی شعله دیگر اجاق بگذارید تا شهد مربایتان آماده شود. شهد حدوداً طی ۱۵ دقیقه آماده خواهد شد.

سپس بادمجان‌ها را خارج کرده، با استفاده از سبد آبکش، آب تلخ را بیرون بریزید. بادمجان‌ها را درون شهد یا شربتی که در قابلمه‌ای دیگر آماده کرده بودید بریزید و بگذارید دوباره روی حرارت بسیار کم به قوام مناسب برسد. مقدار کمی هل و زعفران کوبیده شده را نیز به مواد اضافه کنید و ۴۵ دقیقه تا یک ساعت بعد شعله را خاموش کنید و بگذارید مربا خنک شود. وقتی کاملا سرد شد، برای نگهداری بهتر، آن را در ظروف شیشه‌ای دارای در بریزید و درون یخچال بگذارید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
پری ناز شكوهمند
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
۰
۰
جالب بود واقعا اینو ندیده بودم
دیدار
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
۰
۰
من حاضر نیستم چنین مربایی رو بخورم
باران
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
۰
۰
مامان من بیش از 15 ساله كه لین مربای خوشمزه رو درست میكنه
مزه عسل میده امتحان كنید پشیمون نمیشید
هستی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
۰
۰
خواص مربای بادمجان را بیان كنید متشكرم

نیازمندی ها