تغییر چیدمان خانه اغلب برای بهبود روحیه افراد خانواده اقدام مناسبی انگاشته می‌شود. این تغییر می‌تواند یکنواختی خانه را ازبین برده و حس خوبی برای افراد خانه بوجود آورد و تغییر فصل می‌تواند بهانه مناسبی برای این تغییر باشد.
کد خبر: ۵۹۲۵۴۳

در تابستان حال و هوای درون خانه، با زمستان متفاوت است. زمستان‌ها نور خورشید کم و روز کوتاه است، پنجره‌ها بسته و پرده‌ها، محافظی در برابر سرما هستند ولی در تابستان مدت تابش خورشید طولانی‌تر است پس برای استفاده از نور طبیعی و همچنین تهویه خانه، بهتر است پنجره‌ها کمی در طول روز باز شوند و از ضخامت پرده‌ها در صورت امکان کاسته شود تا تنفس خانه بهتر صورت گیرد.

به گزارش جام جم سرا به نقل از خبرگزاری دانا- استفاده از تور و حریر به رنگ‌های سرد و روشن مانند سبز روشن، آبی آسمانی، سفید، نیلی و یاسی، به احساس خنکی و دلباز شدن خانه کمک می‌کنند.

در صورت امکان می‌توان با تغییر فصل، پرده‌های نازک و از جنس لطیف را با پرده‌های مخملی و ضخیم زمستانی جابجا کرد. در خانه‌های نور گیر برای جلوگیری از ورود آفتاب و بالا رفتن دمای خانه، می‌توان یک ملحفه زیر پرده نصب کرد.

رومیزی‌ها بهتر است برداشته شوند تا شیشه و سنگ و چوب جلوه بیشتری پیدا کنند. سنگ و شیشه در ایجاد حس خنکی در تابستان کمک می‌کنند.

کم کردن تعداد فرش‌ها و نمایان کردن کفپوش‌ها بر خلاف زمستان، در تابستان تغییر مناسبی محسوب می‌شود و قرار گرفتن پا بر روی سنگ و سرامیک در هنگام گرما حس خوشایندی ایجاد می‌کند.

استفاده از رنگ‌های روشن و تزئینات براق، از جنس استیل، سرامیک، شیشه و سنگ در چیدمان اتاق نشیمن موجب انعکاس بیشتر نور و دلباز شدن منزل می‌شود، همچنین با کم کردن تعداد کوسن مبلمان و یا تغییر پارچه کوسن‌ها به رنگ‌های روشن فضا باز‌تر می‌شود.

در آشپزخانه هنگام پخت غذا، باید از هود استفاده شود تا علاوه بر کنترل دما، همیشه هوای داخل آشپزخانه مطبوع و بدون بو باشد.

در اتاق خواب، می‌توان لحاف‌های سنگین و پتو‌های پشمی زمستان را با ملحفه‌های خنک و روشن جای گزین کرد. کاهش بالش‌ها و کوسن‌های اضافه روی تخت و خلوت نگه داشتن پاتختی‌ها نیز تاثیر گذار است.

در سرویس‌های بهداشتی هم می‌توان با تغییر رنگ و تعداد حوله و صابون‌ها و یا استفاده از تزئینات، تغییر دکوراسیون ایجاد کرد. در تابستان صدف‌های زیبای دریایی برای دکور سرویس‌های بهداشتی، یاد آور ساحل خنک دریا و نسیم مطبوع آن هستند و اکسسوری (وسیله تزئینی) مناسبی محسوب می‌شوند. حوله و صابون سفید نیز همیشه برای دستشویی مناسب هستند.

قرار دادن گل‌های تازه و زیبا در گلدان شیشه‌ای پر از آب در هر قسمت از خانه، طراوت و شادابی به همراه می‌آورد و از خشکی هوا می‌کاهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها