دکوراسیون اتاق نوزاد یکی از زیباترین لحظات برای خوشامدگویی قدم نورسیده است چه انتظار پسر داشته باشید چه دختر. در این مطلب با نکاتی درباره طراحی دکور اتاق خواب کودکان آشنا می‌شوید.
کد خبر: ۵۹۱۸۶۱

آن‌قدر تنوع تخت و کمد و وسایل نوزاد زیاد است که در این زمینه محدودیتی نخواهید داشت.

به گزارش جام جم سرا به نقل از معماری نیوز- شایسته است اتاق نوزاد را تا زمان نوپا شدن شیک و ساده نگه دارید. وسایل اتاق‌خواب را باز کرده و از آن‌ها استفاده کنید. آن‌ها را نو کنار نگذارید چون هرچه کودک بزرگ‌تر می‌شود و شخصیتش شکل می‌گیرد، به چیزهای خاص علاقه پیدا می‌کند تا آن موقع چیزهای بی‌استفاده هر چند هم که نو باشند، از مد می‌افتند.
 
 نکات مهم:
 - کودکان علاقه زیادی به آویز دارند. خودتان می‌توانید با رعایت استانداردهای ایمنی و با توجه به دکور اتاق، آویز ساخته و به لوستر یا پنجره اتاق آویزان کنید.
- با انتخاب اسب گهواره‌ای یا همان متحرک، متناسب با کودک نوپا، به تعادل او کمک کنید. دقت کنید که پایه‌های آن ایمن و مناسب بچه‌های کوچک‌تر باشد. - سبدهای چرخ‌دار، راه مناسبی برای جا دادن وسایل و جابه‌جا کردن آن‌ها از یک اتاق به اتاق دیگر است.
- قرار دادن نقشه جهان، تصویر حیوانات مختلف یا انواع رنگ‌ها روی دیوار، حالت تزیین و در عین حال آموزشی دارد.
- با کشیدن رنگین کمان، خرس عروسکی یا هر طرح دیگر روی دیوار اتاق نوزاد را منحصر کنید.
 
رنگ و طرح:
- رنگ‌های خنثی، پاستل و طرح‌های آرام با رنگ‌های ملایم بهترین گزینه‌اند.
- از آنجا که این اتاق محل استراحت و در عین حال بازی کودک خواهد بود، ایجاد محیطی ساکت و آرام اهمیت دارد.
- از کاغذ دیواری‌های متنوع در بازار فقط برای تزیین یک دیوار استفاده کنید تا طرح شلوغ و غیرقابل تحمل نشود.
- از کف‌پوش‌های روشن استفاده نمایید تا محیط دلبازتر و بزرگ‌تر به نظر رسد.
- استفاده از تابلوچسب‌های حروف یا اعداد لاتین راه خوبی برای ایجاد نشاط در اتاق کودک و ایجاد محیط آموزشی تشویق‌کننده است. از همین طرح‌ها می‌توانید برای روبالشی، ملحفه و پرده استفاده نمایید. استفاده از کاغذهای رنگی به شکل پرچم که به ریسمان وصل شده‌اند، روش دیگری برای ایجاد تنوع رنگ در اتاق و ظاهری شاد و سیرک‌مانند است.
- پارچه‌های شاد و براق یا کاغذهای کادو را به صورت لوزی ببرید. آن‌ها را از وسط تا زده، روی یک روبان نازک و بلند قرار دهید و لبه مثلث‌ها را به هم بچسبانید.
 
مبلمان:
- تخت‌های حفاظ ‌دار برای اتاق نوزاد مناسب‌ترند. چون به مرور زمان می‌توان نرده‌های آن را برداشت. با آمدن فرزند بعدی هم می‌توان آن را به حالت اول درآورده، مجددا مورد استفاده قرار داد. تخت‌های چرخ‌دار که در قسمت زیر کشودار و قابل تبدیلند، بسیار مفیدند و تا وقتی کودک از پوشک در می‌آید، قابل استفاده‌اند.
- می‌توانید قفسه‌های کتاب را به شکل خانه‌های عروسکی، قلعه و حتی ایستگاه آتش‌نشانی انتخاب کنید تا نظم و ترتیب بخشی از بازی بچه‌ها شود. قفسه‌های فلزی و چوبی به شکل‌ها و مدل‌های مختلف برای جادادن اسباب‌بازی‌های بزرگ مناسبند. می‌توانید با زیاد شدن اسباب بازی‌ها، تعداد قفسه‌ها را زیاد کنید. همچنین به یک جعبه یا سبد بزرگ اسباب‌بازی نیاز دارید تا بتوانید سریع خرده‌ریزها را داخل آن بریزید.
 
بازی:
- برای اتاق‌ نوزاد کف‌پوش مخصوص ضروری است و زمانی که کودک بیشتر وقت خود را روی چهار دست و پا می‌گذراند، نرم‌تر از فرش است. انواع مختلف آن با بهترین کیفیت و طرح‌های متنوع از مدل خرسی گرفته تا پیست مسابقه برای ماشین‌بازی و یک ورزشگاه تمام عیار زمانی که می‌خواهید فرزند خود را سرگرم نگه دارید، در دسترسند.
- تاب‌های بچه هم روش موثری در تخلیه انرژی آن‌هاست. می‌توانید از نوعی که به چارچوب وصل می‌شود یا از سقفی و ساده آن استفاده کنید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها