تصویر چند زن در سنین مختلف که دور هم نشسته‌اند و وسطشان یک سفره گلدار پهن است پر از دسته‌های بزرگ سبزی، برای بسیاری از زنان ایرانی از نوستالژیک‌ترین تصاویر است. تا به حال فکر کرده‌اید که رابطه سبزی پاک کردن آنها و پر کشیدن افکارشان به هر سو چقدر است؟
کد خبر: ۵۹۱۵۲۷

اگر فقط یک بار در یکی از این مجالس بوده باشید، عطر خوب سبزی را که با بوی چای تازه دم قاطی می‌شود و بحث‌هایی را که در این مجالس پیش می‌آید تا آخر عمر به یاد خواهید داشت. بحث‌هایی که درباره همه چیز است. از کارهای خیر بگیرید تا در برخی موارد حرف‌های شر که به آن می‌گویند غیبت.

به گزارش جام جم سرا به نقل از زندگی ایده آل- چنین صحنه‌هایی حتی در سینما و تلویزیون ایران هم نمود داشته است. احتمالا صحنه معروف جلسه زن‌ها در سریال خانه سبز را به یاد دارید که دور یک میز پر از سبزی برگزار می‌شد اما آیا می‌توان رابطه‌ای منطقی بین این دو مقوله پیدا کرد؟ به عبارت دیگر کدام ویژگی سبزی پاک کردن است که برخی زن‌ها را به غیبت کردن ترغیب می‌کند؟

آیا زن‌ها بیشتر حرف می‌زنند

وقتی چند زن همراه با هم مشغول انجام کاری می‌شوند که جزو کارهای روزمره است، ناخودآگاه ذهن و در نتیجه آن زبان به کار می‌افتد. این را هم اضافه کنید که طبق تحقیقات انجام شده به گفته دکتر «لوران بریزندین» زن‌ها توانایی حرف زدن بیشتری از مردان دارند و به طور متوسط در روز سه برابر آن‌ها حرف می‌زنند.

در واقع در برابر ۲۰هزار کلمه‌ای که زن‌ها در طول روز حرف می‌زنند، مرد‌ها تنها ۷هزار کلمه به زبان می‌آورند. به علاوه زن‌ها از شنیدن صدای خودشان لذت می‌برند. طبق این اصل زن‌ها وقتی کنار هم سبزی پاک می‌کنند یا بافتنی می‌بافند یا کار دیگر این چنینی انجام می‌دهند، حرف می‌زنند.
این حرف‌ها می‌تواند درباره موضوعات بسیار متفاوتی باشد. از مشورت و درددل بگیرید تا چیزی که به آن غیبت می‌گوییم.

کار و اندیشه

کارهایی که انسان‌ها انجام می‌دهند ترکیبی از فعالیت فکری و فعالیت بدنی است. بعضی از کار‌ها بیشتر فکری است و بعضی کار‌ها بیشتر بدنی. مثلا یک مهندس کامپیو‌تر برای انجام کار بیشتر از فکرش استفاده می‌کند و یک بنا بیشتر از دست‌هایش.
البته انجام کارهای بدنی بدون فکر کردن می‌سر نیست اما مقدار فکر متفاوت است. کارهای خانه هم همین طور طبقه بندی می‌شود، کارهایی مثل ظرف شستن و سبزی پاک کردن به فکر کردن کمتر و آشپزی به فکر کردن بیشتری نیاز دارد.

کار کنید تا بهتر فکر کنید

شاید شما این تجربه را داشته‌اید که هنگام انجام کارهایی که با دست و بدون فکر انجام می‌شود، مغز ناخودآگاه به کار می‌افتد. کافی است پای بافت یک شال گردن بنشینید تا ببینید مغزتان به کجا پر می‌کشد. خاطرات دور یادآوری می‌شوند یا نتیجه‌های مهم درباره اتفاقات افتاده به ذهن می‌رسد. علاوه بر این خیلی از افراد برای اینکه بتوانند به موضوعی فکر کنند باید کاری انجام دهند. راه بروند، ظرف بشویند یا حتی کارهایی مثل بافتنی انجام دهند که به فکر کردن نیاز ندارد و با انجام این کار‌ها راحت‌تر می‌توانند فکر کنند. روان‌شناسان معتقدند کار کردن با دست در مورد خیلی‌ها باعث می‌شود منظم‌تر و بهتر کار کنند.

کارهای موازی

ساختار فکری زن‌ها طوری است که می‌توانند همزمان چند کار مختلف را با هم انجام دهند. این یک توانایی ذاتی و مربوط به جنسیت است. حتما شما زن‌هایی را دیده‌اید که در حالی که با تلفن حرف می‌زنند، آشپزی می‌کنند یا به فرزندشان دیکته می‌گویند اما این توانایی در بیشتر مرد‌ها وجود ندارد.
مغز مرد‌ها روی یک موضوع متمرکز می‌شود و توانایی کار روی موضوعات به طور موازی را ندارد. اگر از مردی که دارد با تلفن حرف می‌زند چیزی بپرسید در بیشتر موارد گیج می‌شود و تمرکزش را از دست می‌دهد. بنابراین زن‌ها توانایی بیشتری دارند برای اینکه هنگام انجام کارهای دستی فکر کنند یا حرف بزنند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها