• 2 0
  • 0

خوردنی‌های مفید برای زنان

شنبه 2 شهریور 1392 ساعت 09:22
متخصصان تغذیه و سلامت ۹ ماده غذایی مفید را برای تندرستی و حفظ وزن متعادل در زنان معرفی می‌کنند.

یک رژیم غذایی سالم به شما کمک می‌کند که در بیشتر ساعات روز باانرژی و سرحال‌تر باشید و وزنتان را نیز متعادل نگه می‌دارد. تغذیه سالم نقش مهمی در افزایش شانس باروری، افزایش توانایی مقابله با استرس و نیز سهولت بارداری می‌شود.

تغذیه مناسب در هر گروه سنی به زنان کمک می‌کند که ظاهر و احساس خوبی داشته باشند و از زندگی لذت ببرند. فهرست برخی از بهترین مواد خوراکی که در این زمینه موثر هستند به شرح زیر است:

- آووکادو

چربی اشباع نشده‌ موجود در این میوه، بدن را قوی می‌کند و درد را تسکین می‌دهد. به گفته محققان، زنان دونده‌ای که میزان چربی مفید در رژیم غذایی آنها کمتر از 20 درصد است در مقایسه با زنانی که حداقل 31 درصد چربی از مواد غذایی دریافت می‌کنند، بیشتر در معرض آسیب‌دیدگی جسمی هستند.

پخت ران مرغ یا بوقلمون به صورت آبدار بهترین راه برای جذب آهن و روی است. گوشت مرغ نسبت به گوشت قرمز چربی کمتری دارد و آهن، روی و ویتامین‌های B‌ مورد نیاز بدن زنان را تامین می‌کند

رژیم‌های غذایی که حاوی مقدار بسیار کمی چربی هستند، عضلات و مفاصل را ضعیف می‌کنند و آووکادو برای افزایش چربی مفید در بدن زنان بسیار مفید است.

- موز

موز یک منبع غذایی غنی از پتاسیم است. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که کمبود سدیم، عامل اصلی گرفتگی عضلات است و پتاسیم در این زمینه نقش مکمل را ایفا می‌کند. همچنین موز سرشار از کربوهیدرات‌های انرژی‌زا هست.

- انواع توت‌

توت‌ها سرشار از انواع آنتی‌اکسیدان‌ها هستند. شاتوت و تمشک حاوی مواد مغذی هستند که از عضلات در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد حفاظت می‌کنند.

- هویج

هویج موجب تولید انرژی در عضلات می‌شود و پتاسیم موجود در آن فشارخون و انقباض عضلات را کنترل می‌کند.

- غلات
غلات نیز حاوی کربوهیدرات‌های افزایش‌دهنده استقامت بدن و پروتئین‌های عضله‌ساز هستند.

- ران مرغ
پخت ران مرغ یا بوقلمون به صورت آبدار بهترین راه برای جذب آهن و روی است. گوشت مرغ نسبت به گوشت قرمز چربی کمتری دارد و آهن، روی و ویتامین‌های B‌ مورد نیاز بدن زنان را تامین می‌کند.

- تخم مرغ

زرده‌ تخم مرغ را هم مصرف کنید. زرده تخم مرغ حاوی آهن و لیستین است که برای حفظ سلامت مغز مفیدند.

- شیرشکلات

شیر علاوه بر این که کلسیم دارد اگر همراه با شکلات مصرف شود، غذایی کامل و انرژی‌زا است و به ترمیم عضلات کمک می‌کند.

- ماهی آزاد

مطالعات جدید نشان می‌دهد که چربی‌های اشباع نشده و امگا 3 موجود در ماهی ‌آزاد باعث کاهش چربی‌های مضر در اطراف شکم می‌شود.

>> قدس آنلاین

به اشتراک گذاری
کد خبر : 1168821432066683769
لینک کوتاه :

ارسال نظر

  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
تصویر امنیتی:

اخبار مرتبط

پربازدیدها

آخرین مطالب همه سایت

ضمیمه این هفته