بسیارند افرادی که ناگهان متوجه سفید شدن مو‌هایشان می‌شوند و این سفیدی اگر سریع اتفاق بیفتد یا نگرانشان می‌کند که دلیل آن را بدانند یا متقاعدشان می‌کند که پا به می‌انسالی گذاشته‌اند. با روشهای ادامه می‌توان سرعت این روند را کاهش داد.
کد خبر: ۵۹۰۸۴۲

* وضعیت هورمو‌‌نهایتان را بررسی کنید. وقتی اولین نشانه‌های سفید شدن مو‌ها را دیدید به پزشک مراجعه کنید و بخواهید از شما تست هورمون بگیرد. گاهی اوقات افرادی که سطح هورمون استروژن، پروژسترون و تستوسترون آن‌ها پایین باشد به سرعت مو‌هایشان سفید می‌شود.

* وضعیت تغذیه خود را بررسی کنید. با جذب میزان کافی انواع ویتامین‌ها به خصوص ویتامین B و مواد معدنی مانند آهن و مس و اسید فولیک و ید از طریق تغذیه مناسب، سلامت فولیکول مو‌هایتان را تضمین کنید. افزایش مصرف ویتامین B۱۲ به طور خاص باعث کاهش روند از دست رفتن رنگدانه مو‌ها می‌شود و از سفید شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند.

* علاوه بر اینکه به طور منظم از ویتامین‌ها استفاده می‌کنید، سعی کنید از ویتامین‌هایی که به طور خاص فرموله شده‌اند و حاوی بیوتین و سایر مواد مغذی و ضروری برای مو‌ها هستند استفاده کنید. مو‌ها اغلب از باقی مانده ویتامین‌ها و مواد معدنی استفاده می‌کنند زیرا قسمت عمده آن‌ها صرف ارگانهای حیاتی بدن می‌شود.

* سعی کنید اضطراب یا نگرانی و استرس را کاهش دهید. داشتن استرس با سفید شدن زودرس مو‌ها ارتباط مستقیم دارد. استرس باعث از بین رفتن ویتامین‌ها و مواد معدنی در بدن می‌شود و فولیکول، به مقدار لازم ویتامین برای حفظ رنگدانه‌ها دریافت نمی‌کند. می‌توانید با مدیتیشن و یوگا استرس خود را کنترل کنید.

* وراثت نقش مهمی در سفید شدن زودرس مو‌ها ایفا می‌کند. اگر به پزشک مراجعه کرده‌اید و همه درمان‌ها را نیز امتحان کرده‌اید ولی هنوز موهای سفید دارید، به خانواده‌تان نگاه کنید. وراثت نقش بسیار بزرگی در سرعت از دست دادن ملانین مو‌ها دارد. در بعضی نقاط تنها مقدار مشخصی فولیکول وجود دارد و در‌‌ همان نقاط بیشتر موهای ما سفید خواهد شد.
>> ehow

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها