تمیز کردن آشپزخانه یکی از پردردسر‌ترین کارهای خانه به حساب می‌آید اما در برخی موارد می‌توان نظافت برخی وسائل آشپزخانه را با سادگی بیشتری توأم کرد.
کد خبر: ۵۹۰۵۶۱

۱ - اگر برای تهیه نوشیدنی خود از دستگاه مخلوط کن استفاده کرده‌اید، بعد از آنکه نوشیدنی‌ها را در لیوان‌ها ریختید، در کاسه یا پارچ مخلوط کن، کمی آب بریزید و یک قطره مایع ظرفشویی داخل آن بریزید ۲۰ ثانیه مخلوط کن را روشن کنید؛ سپس آب آن را خالی کنید و آن را آب بکشید، با همین کار ساده آن را تمــیز کرده‌اید.
۲ - ساده‌ترین راه برای تمیز کردن داخل مایکروویو این است که یک دستمال یا حوله و یا تعدادی دستمال کاغذی خیس را داخل آن بگذارید و برای یکی دو دقیقه مایکروویو را روشن کنید. بخار آب ایجاد شده جرم‌های سفت شده داخل مایکرویو را نرم می‌کند و اگر کمی صبر کنید تا دستمال‌ها سرد شوند، از همان‌ها نیز می‌توانید برای تمیز کردن مایکروویو استفاده کنید.
۳ - برای برطرف کردن بوی بد مایکروویو می‌توانید مخلوطی از ۱ فنجان آب و نصف فنجان آب لیمو را داخل آن قرار دهید و برای ۳ تا ۵ دقیقه مایکروویو را روشن کنید. پس از اتمام این مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه در ماکروویر را باز نکنید. بعد از این زمان آن را بیرون بیاورید و از بوی مطبوع داخل مایکروویو خود لذت ببرید.
۴ - وقتی چای یا قهوه درست می‌کنید، قوری پیرکس یا لیوان شیشه‌ای شما ممکن است رده‌های قهوه‌ای رنگی به خود بگیرد، این اتفاق معمولا زمانی پیش می‌آید که بعد از نوشیدن چای یا قهوه خود، لیوان را برای مدتی تمیز نکنید. اگر قوری یا لیوان شما کثیف است و نمی‌دانید چگونه آن را تمیز کنید، بهتر است یک چهارم لیوان یا قوری را با یخ پر کنید، آب نصف لیمو را بگیرید و آن را با دو قاشق نمک مخلوط کنید و درون لیوان یا قوری بریزید. بعد از دو دقیقه معجزه آن را خواهید دید.
۵ - بیشتر کسانی که آشپزی می‌کنند، می‌دانند که نباید برای پاک کردن سطح چرب ماهیتابه از صابون مایع و از اسکاچ زبر یا سیم ظرفشویی استفاده کرد. پس چگونه ماهیتابه تفلون را بشویید؟ به جای مایع ظرفشویی از نمک استفاده کنید، کمی نمک را با دستمال کاغذی به کف ماهیتابه بمالید و ماهیتابه را با آب و اسفنج نرم بشویید.
۶ - برای تمیز کردن آسیاب برقی یا دستگاه آسیاب قهوه، از برنج خام استفاده کنید، کمی از برنج را داخل دستگاه بریزید و آن را آسیاب کنید. اگر می‌خواهید مانند آشپزهای حرفه‌ای باشید، باید نکات کوچکی را در آشپزی فرا بگیرید: با دستگاه آسیاب مثلا چوب دارچین یا ریحان خشک را آسیاب کرده‌اید، پیش از آسیاب کردن دانه‌های قهوه باید آن را کاملا تمیز کنید زیرا این ادویه‌ها بوی تندی دارند و به راحتی از بین نمی‌روند، آسیاب برنج بهترین راه برای خلاصی از این بوهاست.
۷ - برای تمیز کردن رنده از یک برس کوچک استفاده کنید، با برس یا یک مسواک مخصوص می‌توانید لابلای دنده‌ها را تمیز کنید.
۸ - برای تمیز کردن سینک ظرفشویی می‌توانید مسیر خروج آب را ببندید، چند تکه یخ را داخل سینک بگذارید و کمی سرکه با آب داخل سینک بریزید و پس از بیست دقیقه آن را بشویید.
۹ - اگر در فنجان‌های چینی، چای یا قهوه می‌نوشید، حتما برای شستن لکه چای و قهوه مشکل دارید، با کمی سرکه و نمک می‌توانید این لکه‌ها را براحتی پاک کنید.

* شما چه نظری دارید؟ تجربه‌ها و نظراتتان را در این زمینه، با ما در میان بگذارید *

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها