گاهی مشکلات در زندگی به قدری هرج و مرج ایجاد می‌کنند که انسان هدف اصلی‌اش را از یاد می‌برد. به‌عنوان مثال گاه یک مشکل مالی در زندگی روی همه زندگی تأثیر می‌گذارد. در اینجا یادآوری خواهد شد که چگونه به عقب برگردید و همه چیز‌هایی را که می‌خواهید تحت کنترل درآورید.
کد خبر: ۵۹۰۵۱۸

مرحله اول:

 

مردم اهداف زیادی را در زندگی خود دنبال می‌کنند اما به این فکر نمی‌کنند که آنان واقعاً چه چیزی در زندگی می‌خواهند. اگر در زندگی به جای مادیات دنبال احساساتتان هستید این مقاله را دنبال کنید. تمرکز زیاد روی یک مسأله شانس را در زندگی افزایش می‌دهد.

 

مرحله دوم:
با طراحی یک ستون شروع کنید. در فهرست این ستون شرایط فعلی خود را بنویسید و یک مسیر ناگهانی برای موفقیت و تغییر زندگی را پیدا کنید. در این ستون چیزی را بنویسید که آن را می‌خواهید اما نمی‌توانید انجام دهید. البته فراموش نکنید درخواست حمایت از دیگران همیشه موجب ترسیم راه درخشان در مسیر موفقیت است.

مرحله سوم:
در ستون دوم موانع رسیدن به موفقیت را بنویسید. هر چیزی را مانع می‌شود بنویسید. کاملاً صادق باشید. مثلاً اگر به اندازه کافی پول ندارید آن را بنویسید. اگر زمان کافی ندارید آن را هم بنویسد حتی اگر در راه رسیدن به هدف تان مانعی وجود ندارد در این ستون یادداشت کنید. شناسایی هرگونه موانع یکی از عناصر مهم در این ستون است. این کار دو چیز را برایتان آشکار می‌کند. این ستون نشان می‌دهد یا شما فرد تنبلی هستید یا نیاز است تا یک ایده به ذهن‌تان برسد که از موانع عبور کنید.

مهم است که علت ستون اول مشخص شود. به‌عنوان مثال اگر پول ندارید می‌توانید علت آن را بخاطر نداشتن شغل و درآمد بنویسید. در نهایت یک چیز مانعی برای همه این مشکلات است راه حل را در ستون بعدی بنویسید.

مرحله چهارم:
در ستون سوم طرح جدیدی را تدوین کنید. در این مرحله به راحتی می‌توانید حدس بزنید چه برنامه‌ای را باید در پیش بگیرید تا با موانع مبارزه کنید. مثلاً اگر نداشتن پول مشکل است و این هم بخاطر نداشتن شغل است پس باید دنبال یک شغل باشید. هرچیزی را که در این راه کمک کننده است در ستون سوم بنویسید.

مرحله پنجم:
برنامه‌های خود را به مرحله عمل برسانید. این جدول ذهن را آرام می‌سازد و باعث می‌شود تا تنها به یک مشکل فکر کنید و برای حل آن موانع را شناخته و از سر راه خود بردارید.

>> روزنامه ایران/ حامد کبیری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها