زنی ۴۲ ساله و خانه دار هستم، مدتی است به علت مشکلات اقتصادی تصمیم گرفتم سر کار بروم اما متاسفانه چون سابقه کاری نداشتم نتوانستم کار مناسبی پیدا کنم. البته مهارتی که همه من را با توجه به آن خوب می‌شناسند آشپزی است لطفا مرا راهنمایی کنید چگونه می‌توانم برای خودم شغلی بیابم؟
کد خبر: ۵۸۵۶۷۳

 

آیا تا به حال به راه انداختن یک کسب و کار برای خودتان فکر کرده‌اید؟ قطعا شما توانایی‌ها و مهارت‌هایی دارید که اگر آن‌ها راکشف و تقویت کنید می‌توانید در آن زمینه کارهای بزرگی انجام دهید.
شما اشاره کرده‌اید که در آشپزی با استعداد هستید، این خیلی عالی است. پیشنهاد می‌کنم گام به گام کارهای زیر را انجام دهید.
در گام اول فهرستی از غذا‌هایی که در طبخ مطلوب آن تبحر دارید تهیه کنید، همچنین فهرست دیگری از غذاهای معروفی که نیازمند آموختن آن‌ها هستید را تهیه کنید. دریابید که در چه حوزه‌هایی نیاز است که آموزش ببینید. درباره غذا‌ها و دسر‌های جدید تحقیق کنید. اینترنت دنیایی از اطلاعات را در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌توانید به کمک آن توانایی‌هایتان را افزایش دهید. وقتی احساس کردید که در پخت چندین نوع غذا و دسر خاص تبحر پیدا کرده‌اید نوبت برداشتن گام بعدی است.
در گام دوم برای کسب و کارتان یک نام مناسب پیدا کنید، یک نام خوب به شما هویت می‌بخشد و می‌توانید به وسیله آن به تبلیغ کارتان بپردازید. در واقع شما با این کار به کسب و کارتان یک برند می‌بخشید.
گام سوم، سفارش دادن یک کارت ویزیت ساده و شکیل است که حاوی اسم، عنوان، مهارت و شماره تماسی برای سفارش کار به شما باشد.
گام چهارم فروش است و اینکه چگونه برای یک غذای خانگی مشتری پیدا کنید؟ از دوستان و آشنایان برای بسط کسب و کارتان شروع کنید. اتفاقا این روز‌ها موثر‌ترین نوع تبلیغات، تبلیغات دهان به دهان است؛ کافی است همسایه‌ها، دوستان و اقوام شما را به عنوان یک آشپز حرفه‌ای به دیگران معرفی کنند که برای مهمانی‌ها، جشن تولد‌ها و مجالس مختلفشان غذا درست می‌کنید. برای اطلاعتان عرض کنم که به این کار شما نوعی «بازاریابی ویروسی» گفته می‌شود! که بسیار قدرتمند است.
گام پنجم تبلیغات عمومی است. اغلب مردم فکر می‌کنند که برای تبلیغات عمومی صرف میلیون‌ها تومان پول هم کافی نیست، در صورتی که می‌توانید با مبلغ اندکی در صفحه نیازمندی‌های روزنامه‌های کثیرالانتشار یک آگهی کوچک برای کارتان سفارش دهید. همچنین می‌توانید از سایت‌های اینترنتی که تبلیغات رایگان دارند استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که در متن آگهی خلاقیت به خرج دهید، از جملات کوتاه و اثرگذار استفاده کنید.
 
با برداشتن گام‌های ذکر شده، می‌توانید کسب و کار پر رونقی در حد خودتان دست و پا کنید اما نکات زیر را حتما مد نظر قرار دهید: 
 
 * محصول مورد نظر را در بسته بندی زیبا و شکیل تحویل مشتری دهید. این روز‌ها دنیا دنیای رقابت است، با هزینه‌های اندک می‌توانید محصول متفاوتی را ارائه کنید که از ظاهری زیبا برخوردار باشد. 
 * سعی کنید روابط اجتماعی خود را تقویت کنید، دوست‌های زیادی پیدا کنید خیلی از این دوست‌ها می‌توانند لینک‌های خوبی برای پیشنهاد‌های کاری بعدی شما باشند. 
 * برای خود هدف دوساله بگذارید مشخص کنید که می‌خواهید در دو سال دیگر چقدر فروش داشته باشید با اعتماد به نفس به سمت هدف خود حرکت کنید و به توانایی‌های خود ایمان داشته باشید.
 
>> آلا شریفی/ خراسان
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها