با این که به نظر می‌رسد روزها خیلی طولانی هستند، اما تا چشم بر هم می‌زنیم، هفته‌ها و ماه‌ها و سال‌ها می‌گذرد. بچه‌ها بزرگ‌تر می‌شوند و مادرها و پدرها مسن‌تر. پس تا فرصت هست، تا بچه‌ها وقت کافی دارند و تا زمانی که شما هنوز نیرو و توان جوانی را دارید، سعی کنید خانواده‌ای شاداب و فعال داشته باشید. مطمئن باشید ساختن چنین خانواده‌ای، کار خیلی سختی نیست فقط باید بخواهید و سعی کنید انجام شود.
کد خبر: ۵۸۴۵۹۲

خانواده‌های موفق و شاداب معمولا با هم و در کنار هم برای اوقات فراغت​شان برنامه‌ریزی می‌کنند. آنها نظرات یکدیگر را می‌پرسند و براساس آن تصمیم مشترکی می‌گیرند. طوری که همه از برنامه تعیین‌شده راضی و خشنود باشند؛ هم بچه‌ها، هم والدین، هم مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها.
در حالی که بیشتر خانواده‌ها بدون در نظرگرفتن علاقه همه اعضای خانواده تصمیم می‌گیرند و آن را عملی می‌کنند. بنابراین طبیعی است که همه افراد هم از این وضع راضی و در نتیجه شاد نباشند. علاوه بر اوقات فراغت و برنامه‌های تفریحی، اعضای چنین خانواده‌هایی معمولا تلاش می‌کنند محیطی شاد و مفرح برای خود فراهم سازند؛ محیطی به دور از تنش و جر و بحث‌های همیشگی. در کنار آن، بازی‌ها و سرگرمی‌های جذاب، صحبت‌های گروهی و پرسیدن نظر بچه‌ها و کارهایی از این دست هم می‌تواند محیطی شاد و دوست‌داشتنی برایشان ایجاد کند.

شادی به بهانه‌های کوچک

زندگی کوتاه است، خیلی کوتاه‌تر از آنچه فکرش را می‌کنیم. پس تا دیر نشده، مناسبت‌ها را جشن بگیرید و از بودن کنار یکدیگر لذت ببرید. اگر فکر می‌کنید مناسبت‌های زیادی در زندگی‌تان وجود ندارد، به برنامه‌ها و مناسبت‌های کوچک هم دقت کنید. تولدها، سالگردهای ازدواج، قبول‌شدن در امتحانات، برنده‌شدن در مسابقه‌ای خاص و... ​ همه می‌تواند بهانه خوبی باشد برای جشن گرفتن، شاد بودن و دور هم جمع شدن. این دور هم بودن‌ها موجب می‌شود اعضای خانواده احساس صمیمیت بیشتری داشته باشند و شادی و رضایت در محیط خانواده افزایش یابد. علاوه بر این، می‌توانید زندگی‌تان را پر از اتفاقات جالب و مهیج کنید؛ اتفاقات و برنامه‌هایی که بچه‌ها را شگفت‌زده می‌‌کند و حس و حال خوبی به آنها می‌بخشد. مثلا می‌توانید یک روز بعد از ظهر همراه با بقیه اعضای خانواده، مسابقه‌ای ترتیب دهید و همه با هم در آن شرکت کنید. مسابقه‌ای به سادگی حدس زدن تعداد لیوان‌های داخل کابینت.
مطمئن باشید شاد بودن خیلی سخت نیست، فقط باید بهانه‌هایی برایش پیدا کنید تا شادی به خانه شما هم راه یابد.
>> چاردیواری/ جام جم/ ترجمه شده از: parents.com

newsQrCode
برچسب ها: خانواده شاد شادی
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها