روش تمیز کردن رایانه‌های دسکتاپ

خانه‌تکانی پاییـزه رایانـه‌ها

این طور نیست که یک دستمال نمدار بردارید و روی مانیتور و صفحه کلید کامپیوترتان بکشید و به خیال خودتان تمیزش کرده باشید. با این کار شاید بتوانید اثرات انگشت روی مانیتور را پاک کنید؛ اما به مرور زمان مقدار زیادی آلودگی روی کامپیوتر جمع می‌شود که شاید تا مدت‌ها متوجه آنها نشوید.
کد خبر: ۵۷۷۶۳۲

اگر دست به کار شوید و کامپیوترتان را اصولی تمیز کنید، شاید باورتان هم نشود که با چنین وسیله کثیفی کار می‌کرده‌اید

تمیز کردن صفحه کلید

روش اول:کامپیوتر را خاموش کنید و کابل‌های برق و کیبورد را جدا کنید. فقط دقت کنید کدام کابل را از کدام سوکت جدا می‌کنید تا بعد از اتمام کار در جمع و جور کردن کامپیوتر دچار مشکل نشوید. سپس صفحه کلید را برگردانید تا آشغال‌های بین کلیدها خارج شوند. حالا نوبت تمیز کردن آنهاست. برای این کار نیاز به یک پارچه خشک و بدون پرز، الکل طبی و گوش پاک‌کن دارید. ابتدا گوش‌ پاک‌کن را به چند قطره الکل آغشته کنید. به این ترتیب لبه‌های کلیدها را تمیز کنید. سپس پارچه بدون پرزی را که به آن الکل زده‌اید، روی سطح کلیدهای بکشید. در نهایت با یک پارچه خشک سراسر صفحه کلید را کاملا از آلودگی‌ها پاک کنید.
مواظب باشید که الکل را مستقیما روی صفحه کلید نریزید؛ زیرا بعد از اتمام کار و اتصال به برق ممکن است صفحه کلید بسوزد.

روش دوم‌: اگر مشکل وقت ندارید، در ضمن صبر و حوصله‌تان هم زیاد است، می‌توانید کلیدها را از جای خود بیرون بیاورید و به آسانی زیر و کناره‌های آنها را تمیز کنید. می‌توانید از اسپری هوا و جاروبرقی هم برای خاک‌زدایی کمک بگیرید. البته اگر می‌خواهید از این روش استفاده کنید باید 2 نکته را در نظر داشته باشید:

1 - این روش برای کامپیوترهای لپ‌تاپ مناسب نیست.
 2 - قبل از خارج کردن کلیدها، جای صحیح آنها را یادداشت کنید تا هنگام برگرداندن آنها دچار مشکل نشوید.

تمیز کردن لپ‌تاپ‌

اغلب کارخانه‌های تولیدکننده لپ‌تاپ توصیه می‌کنند که سالی یک بار دستگاهتان را تمیز کنید. توجه داشته باشید که هرگز نباید از پارچه‌های زمخت و زبر و حلال‌هایی که حاوی آمونیاک هستند استفاده کنید.

نمایشگر

ابتدا لپ‌تاپ را خاموش کنید و با استفاده از یک تکه پارچه کتان، محلول تمیزکننده مانیتور را روی سطح نمایشگر بکشید تا تمیز شود. از اسپری مستقیم محلول روی کامپیوتر خودداری کنید.

سوراخ هواکش‌

شما می‌توانید با استفاده از کمپرسور ذخیره هوا سوراخ‌های هواکش کامپیوتر را پاک کنید فقط مواظب باشید این کار را با شدت بالا انجام ندهید. زیرا ممکن است به پره‌های فن کامپیوتر آسیب وارد شود.

>> جام جم/  چاردیواری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها