تحقیقات نشان داده گوش کردن به موسیقی با صدای بلند مانع از عملکرد مناسب و دقیق مغز شده و بر تصمیم‌گیری‌های افراد تاثیر منفی دارد.صدای بلند موسیقی بر امواجی که از مغز منتشر می‌شود تاثیر گذاشته و آنها را کاهش می‌دهد.
کد خبر: ۵۷۷۳۱۴

به همین دلیل است که صاحبان کالا و فروشگاه‌های بزرگ از موسیقی با صدای بلند استفاده می‌کنند تا مشتریان به سرعت تصمیم بگیرند و زمان کمتری را برای ارزیابی اجناس صرف کنند.

اخیرا بسیاری از فروشگاه‌ها صدای موسیقی را بلند می‌کنند. این در حالی است که دقیقا می‌دانند با محدود کردن قدرت تفکر و ارزیابی، مشتریان را به خرید بیشتر وا می‌دارند.

این موضوع همچنین در مورد کشیدن سیگار و تاثیر مواد مخدر دیگر نیز صادق است. بدین ترتیب که ثابت شده تاثیر برخی از مواد مخدر مانند قرص‌های اکس در صورت گوش دادن به صدای بلند موسیقی در حین مصرف حتی تا 5 روز در بدن باقی می‌ماند.

در ضمن بررسی‌ها نشان داده جوانان حتی در صورتی که علاقه زیادی نیز به شنیدن موسیقی با صدای بلند نداشته باشند اگر به آن گوش دهند تصمیم‌گیری‌های احساسی‌تر و غیرمنطقی‌تری اتخاذ می‌کنند. این موضوع با توجه به تعداد قربانیان سیگار و مواد مخدر و بزهکاری در جهان اهمیت تصمیم‌گیری‌های صحیح در محیط مناسب و به دور از صدای بلند موسیقی را نشان می‌دهد.

حتی در میان رانندگان نیز تصادف‌ها بیشتر در میان رانندگانی اتفاق می‌افتد که به صدای بلند موسیقی در اتومبیل گوش می‌کنند و سرعت عمل آنها در رانندگی کاهش یافته و بیشتر دچار سوانح می‌شوند.

جام جم / چاردیواری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها