بسیاری از دال عدس به عنوان خورش، پیش غذا، و حتی غذا در سفره‌های خود بهره می‌برند. شاید علاوه بر سادگی طبخش، از همین رو نیز باشد که این خوراک خوشمزه طرفداران زیادی دارد و در برخی جاها به شیوه‌های متفاوت دیگری نیز تهیه و طبخ می‌شود. طرز پخت آن را در ادامه بخوانید.
کد خبر: ۵۷۷۳۰۰

مواد لازم:

عدس قرمز: ۲ پیمانه‌/ پیاز بزرگ: ۱ عدد/ سیر: ۲ قاشق سوپخوری‌/ رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری‌/ سیب زمینی متوسط: ۲ عدد/ لیمو عمانی: ۲ عدد/ ادویه: ۱ قاشق چایخوری‌/ فلفل قرمز: ۱ قاشق غذاخوری‌/ روغن: ۱ قاشق غذاخوری‌/ تمر هندی: به دلخواه.

طرز تهیه:

ابتدا پیاز را با روغن سرخ کرده طلایی رنگ که شد سیر را اضافه می‌کنیم و کمی تفت می‌دهیم. سپس رب، فلفل، ادویه، لیمو عمانی، سیب‌زمینی وعدس را همه با هم اضافه کرده و حرارت کاملا ملایم کرده تا با بخار بپزد.
هر از چند گاهی هم مواد را زیر و رو کرده تا به ته دیگ نچسبد، زیرا عدس قرمز فورا به دیگ می‌چسبد بعد از این‌که آب انداخت آب تمر و آب را به میزان لازم اضافه کرده و نمک را نیز اضافه می‌کنیم و می‌گذاریم مواد کاملا پخته شوند.
وقتی غذا جا افتاد زیر آن را خاموش می‌کنیم و با گوشتکوب دال عدس را می‌کوبیم (به خاطر سیب‌زمینی موجود در آن که‌ باید کاملا له شود)‌ این غذا را می‌توان با ترشی هم صرف کرد.

* شما چه نظری دارید؟ تجربه‌ها و نظراتتان را در این زمینه، با ما در میان بگذارید *

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها