بعضی از غذاها کمی تشریفاتی محسوب می شوند و برخی افراد فقط برای پذیرایی‌های رسمی‌تر به سراغ طبخشان می‌روند. از جمله اینها نوعی خورش موسوم به خلال بادام است که کرمانشاهی‌ها معمولا در مهمانیهای خود آن را سرو می‌کنند. در ادامه با مواد لازم و طرز تهیه و پخت آن آشنا خواهید شد.
کد خبر: ۵۷۶۵۹۲

مواد لازم برای 4 نفر

گوشت گوساله :700 گرم‌
 بادام خلال شده:100   گرم‌
 پیاز:  یک  عدد متوسط‌
 لیمو عمانی:   به مقدار دلخواه‌
 زرشک سیاه:   یک سوم فنخان‌
 زعفران و نمک:  به میزان دلخواه‌
 رب گوجه فرنگی : 2 قاشق‌
 

طرز تهیه:

خلال بادام را چند ساعت قبل در یک ظرف آب خیس کنید. گوشت را به شکل ریز خرد نمایید. پیازها را هم ریز خرد کرده، در کمی روغن تفت دهید، پس از چند دقیقه گوشتها را اضافه کرده و چند دقیقه‌ دیگر تفت دهید.

زعفران آب کرده را به این مخلوط اضافه کنید. سپس سه لیوان آب را به همراه خلال بادام به ظرف افزوده و بگذارید تا گوشتها و بادام تقریبا بپزند.

یک ربع قبل از اتمام پخت، زرشکها و رب را با کمی روغن تفت داده و همراه با لیمو عمانی به خورش بیفزایید.


این خورش بومی شهر کرمانشاه است که معمولا در مجالس مهمانی مصرف می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
سحر
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
۰
۰
سلام دوستان چندتا فن داره خورشت خلال اول اینكه خلال بادام استفاده كنین خلال بادام زمینی مزه ش تلخه بعدش 12ساعت قبل خلال خیس كنید و دو دقیقه اخر با گوشت روی شعله ملایم تفت بدین همچنین بعداز پخت گوشت لیمو عمانی اضافه كنین و بعد رب گوجه به مقدار لازم باروغن تفت بدین و اضافه كنین بعدش زعفران اضافه كنین تا طعمش مشخص باشه همین طور ده دقیقه قبل از سرو زرشك سیاه بشورین و بریزین روی خورشت بعد روغن داغ، داغ كنین بریزین روی زرشك بعد ده دقیقه بزارین بپزه چون به صورتی كه در دستور پخت گفتین زرشك تلخ و خورشت سیاه میشه همینطور ترشی غذا رو با آبغوره تنظیم كنین.قول میدم از پختش پشیمان نمیشین
رها
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
۰
۰
عالی بود

نیازمندی ها