راهنمای والدین جوان

پوشاک مناسب و بهداشت کودکان

اتاق نوزاد آماده است، لباس‌های کوچک مرتب در کمد چیده شده‌اند، ساک مخصوص بیمارستان بسته شده و شما برای استقبال از جدیدترین عضو خانواده هیجان‌زده هستید.
کد خبر: ۵۶۹۹۸۶
اگرچه هیچ‌چیز واقعا نمی‌تواند شما را به‌طور کامل برای پذیرش مسوولیت پدر و مادر آماده کند، اما بعضی از توصیه‌ها به شما در راحت‌تر پذیرفتن این مسوولیت کمک خواهد کرد. باید بدانید که مراقبت از نوزاد یک شغل 24 ساعته و تنها راه یادگیری آن مشاهده، آموزش و تجربه است.

غذا دادن، تعوض کهنه بچه، بی‌خوابی‌های شبانه و گریه‌های بی‌دلیل کودک همه باعث خستگی و استرس شما می‌شوند، پس پیش از آن که به‌طور رسمی پدر و مادر شوید، بیایید خود را در مقابل این شرایط مقاوم کنید.

 خانه را برای ورود نوزاد آماده کنید. با حقیقت روبه‌رو شوید: شما نقش پدر یا مادر را بازی نخواهید کرد بلکه اول از همه یک پیشخدمت هستید. خود را برای خواسته‌های ثابت کودک مانند غذا دادن، عوض کردن کهنه و خوابیدن آماده کنید. فهرستی از وسائل موردنیاز نوزاد از جمله لباس، اسباب‌بازی، شیشه شیر و پستانک و... تهیه کنید، سپس آنها را بشویید و در جای مناسب قرار دهید بعلاوه مقداری غذای آماده برای خودتان تهیه کنید، به هر حال بردن نوزاد به آشپزخانه راحت‌تر از بردن او به مغازه خواربارفروشی است.

 اوقاتی را به خود و همسرتان اختصاص دهید. با آمدن بچه والدین براحتی نیاز‌های خود را نادیده می‌گیرند. سعی کنید مانند یک تیم از یکدیگر حمایت کنید. برای مثال: در طول روز به همسر خود 15 دقیقه وقت برای استراحت، پیاده‌روی و هواخوری یا تمرکز و استراحت جسم و روح بدهید. به عنوان یک زوج بعد از به خواب رفتن نوزاد، ساعاتی را به گفتگو و درددل بگذرانید. برای چند ساعت نوزاد را پیش فرد قابل اعتماد بگذارید و مانند دوران نامزدی با یکدیگر بیرون بروید.

 انتظارات خود را تغییر دهید. والدین آمدن نوزاد به خانه را یک تحول آرام تصور می‌کنند. آنها نمی‌دانند که مراقبت از نوزاد بسیار سخت است و علاوه بر کارهای فیزیکی باید خواسته‌های روحی نوزاد را هم برآورده کرد. بسیاری از والدین در این مواقع از لحاظ روحی خسته و آشفته می‌شوند. در این مواقع به یکدیگر تلفن بزنید، یادداشت‌های محبت‌آمیز در گوشه و کنار خانه قرار دهید، طوری که در معرض دید همسرتان باشد و از هر طریق ممکن، سعی کنید فشارهای روحی را کاهش دهید.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها