افراد در شرایط مختلف زندگی، حس‌های مختلفی دارند و طبیعی است که این احساس تا حد بسیار زیادی از کنترل شخص خارج است. در شرایط بسیار خوب می‌توان این شرایط را پذیرفت و به زمان اجازه داد تا آنچه پیش آمده را به حالت عادی برگرداند.
کد خبر: ۵۶۷۰۰۹
در هر حال پذیرش احساس درونی مستلزم آگاهی کامل از این احساس است. آزمون زیر به شما می‌گوید که اکنون چه احساسی کنترل شما را در دست دارد و بر دیگر احساسات شما غالب است. پس با دقت سوال‌های تست را پاسخ دهید.

1 - اگر همین حالا یک لیوان شیشه‌ای را در ذهنتان مجسم کنید، این لیوان به کدام یک از موارد زیر شبیه است؟

الف)‌ نیمه پر است.

ب)‌ از پشت آن تصاویر مبهم و تار است.

ج)‌ شکسته است.

د)‌ کثیف و پر از لکه است.

2 - با آتش چگونه باید مبارزه کرد؟

الف)‌ آب‌

ب)‌ آتش‌

ج)‌ هر چیزی که دم‌دست باشد.

د)‌ باید از زیبایی آن استفاده کرد.

3 - در میان رنگ‌های زیر، کدام یک را در حال حاضر می‌پسندید؟

الف)‌ زرد یا سبز

ب)‌ سفید یا خاکستری‌

ج)‌ سیاه یا زرشکی‌

د)‌ ارغوانی یا نقره‌ای‌

4 - لبخند نشانه‌ای است از:

الف)‌ آرامش درونی‌

ب)‌ تلاش برای هماهنگ شدن با محیط‌

ج)‌ یک مشکل بزرگ‌

د)‌ نشاط و شادابی‌

5 - از میان نوشیدنی‌های زیر کدام را در حال حاضر ترجیح می‌دهید؟

الف)‌ نوشابه‌

ب)‌‌ آب‌

ج)‌ هر چیزی باشد فرقی ندارد

د)‌ نوشیدنی انرژی‌زا

6 - از میان اشیای زیر کدام یک با وضعیت روحی شما در حال حاضر تناسب بیشتری دارد؟

الف)‌ گل‌

ب)‌ آیینه‌

ج)‌ شمع‌

د)‌ توپ‌

7 - وقتی هیچ رنگی وجود نداشته باشد:

الف)‌ از بوها می‌توان استفاده کرد.

ب)‌ هیچ وقت به این موضوع فکر نکرده‌ام.

ج)‌ همه چیز تهی است.

د)‌ می‌توان به رنگ‌ها فکر کرد.

8 - هر شب چقدر می‌خوابید؟

الف)‌ هشت ساعت.

ب)‌ بستگی دارد.

ج)‌ پنج ساعت یا کمتر.

د)‌ دوازده ساعت.

9 - نظر شما درباره عکس چیست؟

الف)‌ عکس ها چیز  خوبی هستند.

ب)‌ من در عکس‌ها خوب به نظر نمی‌رسم.

ج)‌ عکس ها  روح ما را تسخیر می‌کنند.

د)‌ عکس ها  سرگرمی خوبی هستند.

پس از پاسخ به سوال‌ها تعداد جواب‌های الف  ب، ج و د را حساب کنید.

چنانچه تعداد بیشتر پاسخ‌ها، جواب الف بوده است، باید گفت در حال حاضر شما یک احساس عادی و معمولی دارید. احتمالا شما آنقدر مشغول کار و درگیری‌های زندگی هستید که تمام وقت و انرژی‌تان صرف آنها می‌شود. به نظر می‌رسد شما فرد بدبینی هستید که بشدت تحت تاثیر منطق‌تان قرار دارید. بنابراین احساس غالب شما، احساس اطمینان و توانایی است. شما در وضعیت روحی متعادلی قرار دارید و می‌‌توانید مسائل را به وضوح ببینید و تحلیل کنید. اما یادتان باشد منطق به تنهایی راه‌گشای کار شما نیست. اگر احساستان را کاملا نادیده بگیرید در آینده بشدت برای آنچه از دست داده‌اید تاسف خواهید خورد.

اما اگر بیشتر پاسخ شما مورد ب را شامل شده است: شما هیچ احساس خاصی در حال حاضر ندارید. به عبارت دیگر احساس شما، یک احساس خنثی است.

اما این احتمال وجود دارد که در شرایط بحرانی کنترل احساسات‌تان از دست شما خارج شود. همچنین شما به جزییات زندگی بی‌توجه شده‌اید و همه چیز را در یک کل خلاصه کرده‌اید در مجموع شما کسل هستید و در زندگی هیچ موضوع جالبی پیدا نمی‌‌کنید، اما کماکان به منطقه خود پای بند هستید. مشکل این است که وقتی احساس شما بر منطق‌تان غلبه کند، دیگر نخواهید توانست این‌گونه بی‌تفاوت از کنارهمه چیز بگذرید و در این زمان است که دچار دوگانگی و تردید می‌شوید.

کسانی که بیشترین جواب‌‌هایشان مورد ج بوده است:

اکنون غمگین و افسرده هستند و از یک موضوع خاص بشدت ناراحت هستند. شما اندوه را در درون خود احساس می‌کنید و این موضوع حتی برای دیگران نیز قابل حس است. به نظر می‌رسد شما اخیرا شرایط بسیار بدی را تجربه می‌کنید و در حال تلاش هستید تا از این شرایط خارج شوید. گاهی اوقات احساس تنهایی و پریشانی بر شما غالب می‌شود که به احساس افسردگی شما دامن می‌زند. حتی یک کلمه حرف اشتباه نیز می‌تواند نگرش شما نسبت به زندگی را بشدت تحت تاثیر منفی قرار دهد. اما یک توصیه کلی این است که اجازه ندهید بازی‌های کسانی که می‌آیند و می‌روند و نیز شعبده روزگار شما را تا این اندازه تحت تاثیر قرار دهد.

به قول معروف: زندگی همین است!

و اما کسانی که بیشترین تعداد پاسخ‌ها را به جواب «د» داده‌اند: در حال حاضر بسیار شاد و پر انرژی هستند و دوست دارند این انرژی را به هر شکل ممکن تخلیه کنند. این افراد در حال حاضر بر سرعت زندگی‌شان افزوده‌اند و این سرعت آنها را تا حد جنون شاد می‌کند و این شادی در لحظه برایشان بالاترین درجه اهمیت را دارد.شادی یار همیشگی‌تان باد

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها