بعضی‌ها می‌گویند زندگی یعنی روبه‌رو شدن با مشکلات و دردسرها؛ یعنی دائم غصه خوردن و نگران اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی‌بودن. بعضی‌ها اما نظر متفاوتی دارند و می‌گویند زندگی فرصتی است برای مقابله با مشکلات مختلف.
کد خبر: ۵۶۶۳۵۳

 

آنها مشکلات زندگی را موقعیتی می دانند برای رشد و ارتقای شخصیت و پیشرفت و مسلما گروه دوم با چنین طرز فکری کمتر از مشکلات زندگی اذیت می شوند و بهتر می توانند با آنها مقابله کنند.

بنابراین بهتر است ما هم باور کنیم همه ما انسان ها در طول زندگی با مشکلات کوچک و بزرگی روبه رو می شویم که چه دوست داشته باشیم و چه دوست نداشته باشیم، زندگی مان را تحت تاثیر قرار می دهد.

با این حال، کسانی که می دانند چگونه باید این مشکلات را حل کنند و شیوه های رویارویی با آن را بلدند و بموقع هم آنها را به کار می گیرند، صدمه کمتری خواهند دید.

این افراد معمولا به دلیل احساس توانمندی، اعتماد به نفس بهتر و بیشتری هم دارند و براحتی در برابر مشکلات زندگی از پا درنمی آیند.

این گروه از افراد وقتی با مشکلی روبه رو می شوند به جای این که گیج شوند و راه حل های متفاوتی را امتحان کنند تا نتیجه دلخواه حاصل شود، از همان ابتدا با تعریف مشکل پیش آمده سعی می کنند بهترین و منطقی ترین راه حل را برای آن بیابند.

آنها به کمک تفکر منطقی و منظمی که دارند؛ می توانند از بین ده ها راه حل مختلف که نتایج متفاوتی را برایشان ایجاد خواهد کرد، بهترین و کم دردسرترین راه را انتخاب و بدرستی آن را اجرا کنند.

نکته جالب دیگر در مورد این افراد، نگرش صحیح آنها نسبت به زندگی است. به این معنی که آنها هیچ وقت تصور نمی کنند زندگی قرار است همیشه بدون مشکل پیش برود و اگر زمانی با مساله ای روبه رو شوند نیز به جای این که دنبال مقصر بگردند، سعی می کنند بدون کمترین صدمه ای آن را برطرف نمایند.

گاهی هم به نظر می رسد برای حل بعضی از مشکلات هیچ راه حلی وجود ندارد، اما در این شرایط هم کسانی هستند که بیکار نمی نشینند و خودشان  دست به کار می شوند تا فرصتی جدید ایجاد کنند.

این افراد کسانی هستند که برای حل مشکلاتی که از نظر دیگران غیرقابل حل است، راه حل هایی جدید و خلاقانه می سازند و از این طریق مشکلات خود را رفع می کنند بنابراین مشخص است که چنین انسان هایی هیچ وقت در زندگی در برابر مشکلات خم نمی شوند و براحتی می توانند از کنار آنها بگذرند.

پس یادمان باشد هیچ وقت توانایی ها و قدرت انسان را نادیده نگیریم و مطمئن باشیم هیچ مشکلی بزرگ تر از اراده و خواست انسان نخواهد بود.

جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها