یوشیرو میئورا کوهنورد 80 ساله ژاپنی با فتح قله اورست یک رکورد جدید را بر پا کرد. رکورد سالمند ترین کوهنوردی که مرتفع ترین قله جهان را فتح کرده است.
کد خبر: ۵۶۵۴۷۶

یوشیرو میئورا روز گذشته (پنجشنبه) موفق شد به بام جهان صعود کند. وی در تماسی با تلفن ماهواره ای گفت: خوشبخت ترین فرد جهان هستم. هرگز در تمام زندگی ام چنین احساسی را نداشتم. می توانم چشم انداز هیمالیا را زیر پاهایم مشاهده کنم. از همگی برای حمایت هایی که از من شد متشکرم.

توموکو همسر یوشیرو که مانند او 80 ساله است از فرصت استفاده کرد و به شوهرش گفت: زودتر به خانه بازگرد. وی سپس در گفت گو با رسانه های داخلی ژاپن افزود: نمی دانم باید از داشتن شوهری که این همه آرزو در سر دارد خوشحال باشم یا خیر. او از آن افرادی است که کاری را که باور دارد انجام می دهد، دیگران هرچه می خواهند بگویند برای او تفاوتی نمی کند.

در واقع، این جسارت یوشیرو ارثی است: پدرش کیزو در سن 99 سالگی با اسکی از قله مون بلان پایین آمده بود.

این سومین بار است که یوشیرو به قله اورست صعود می کند. نخستین بار در سال 2003 هنگامی که 70 سال داشت توانست به قله دست یابد و نامش را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کند.

اما در سال 2007 کاتسوسوکی یاناگیساوا یک ژاپنی دیگر در سن 71 سالگی با صعود به اورست رکورد او را شکست.

در سال 2008 یک نپالی 76 ساله به نام مین بهادر چیرچان به قله اورست صعود کرد و رکوردار شد.

در همان سال یوشیرو برای دومین بار به اورست صعود کرد اما در آن هنگام 75 ساله بود. او اکنون دوباره رکورد خود را به دست آورده است.

جام جم آنلاین / بهرام افتخاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها