شنیسل از جمله غذاهایی است که در بسیاری از رستوران ها سرو می شود و طرفداران زیادی هم دارد . اما براحتی می توان این غذای خوشمزه را در خانه هم آماده کرد و از خوردن آن در جمع خانواده لذت برد . این نوشتار طرز تهیه شنیسل مرغ و گوشت را آموزش می دهد .
کد خبر: ۵۶۴۷۳۸

مواد لازم برای شنسیل مرغ:

سینه مرغ: یک عدد

آرد: نصف استکان 

تخم‌مرغ: 2 عدد 

نان خشک کوبیده : مقداری

نمک، فلفل ،پودر زنجبیل و روغن سرخ کردنی: به میزان لازم

مواد لازم برای شنیسل گوشت:

گوشت راسته یا ران گوساله بدون چربی: نیم کیلو 

آرد: نصف استکان 

تخم‌مرغ: 2 عدد

پودر نان خشک ، نمک، فلفل و روغن سرخ کردنی : به میزان لازم.

طرز تهیه شنسیل مرغ

برای تهیه شنیسل مرغ باید یک عدد سینه کامل مرغ را از استخوان جدا کنید؛ ولی مراقب باشید استخوان بازو همراه گوشت سینه بماند. پوست مرغ را هم بکنید و حالا سینه مرغ را با گوشتکوب خوب بکوبید تا نازک شود. البته باید مراقب باشید گوشت پاره و تکه‌تکه نشود. سپس سینه مرغ را داخل آرد بغلتانید تا همه جای آن با آرد آغشته شود. حالا دو عدد تخم‌مرغ را درون کاسه بشکنید و کمی نمک و فلفل داخل آن بریزید. تخم‌مرغ‌ها را خوب بزنید و سینه مرغ را درون این مواد بغلتانید. در آخر هم دوباره سینه مرغ را درون نان خشک که خوب کوبیده و نرم شده، بگذارید و اطراف سینه مرغ را فشار دهید تا کاملا به نان خشک کوبیده‌شده، آغشته شود. البته اگر به غذای تند علاقه‌مند هستید، می‌توانید مقداری پودر زنجبیل را هم به پودر نان خشک اضافه کنید. بعد مقداری روغن درون یک ظرف نسوز داغ کنید و دو طرف مرغ را سرخ کرده و میل نمایید.

طرز تهیه شنسیل گوشت

برای تهیه شنیسل گوشت، ابتدا باید گوشت را برش‌های نازک داده و با گوشتکوب یا به کمک بیفتک‌زن خوب بکوبید ولی مراقب باشید که زیادی له نشود. بعد گوشت را در آرد بغلتانید و پس از آن در مخلوط تخم‌مرغ و نمک و فلفل بگذارید. در مرحله آخر هم گوشت‌ها را درون نان خشک کوبیده نرم بغلتانید. در تمام این مراحل باید دقت داشته باشید تمام قسمت‌های گوشت به مواد آغشته شود و پس از آن، گوشت را روی حرارت متوسط درون روغن سرخ‌کردنی سرخ کرده و میل نمایید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها