مثل هر روز خسته از سر کار می‌رسد خانه، بی‌حوصله در را باز می‌کند، در حالی که سرش پایین است می‌آید تو. اما همین که سرش را بالا می‌آورد که همسرش را ببیند و سلام کند، رویایی درخشان و باشکوه می‌بیند؛ رویایی که باعث می‌شود زبانش از شدت ذوق بند بیاید.
کد خبر: ۵۶۱۳۰۸

خانه اش، اصلا شبیه خانه همیشگی نیست و تزئینش کاملا عوض شده اسـت، مبل ها، بوفه، میز نهارخوری، حتی قالیچه ها و... سر جای همیشگی شان نیست.

آن قدر خوشحال می شود که بی اختیار اشک می ریزد و از پشت پرده اشک، شوهرش را می بیند که با لبخند جلو می آید و می گوید: «از چیدمان خانه، خوشت می آید عزیزم؟ فکر کردم غافلگیرت کنم.»

همکار ما هنوز هم وقتی از خاطره غروب شنبه اش می گوید چشم هایش از شوق خیس می شود و می گوید: «نمی توانم برایتان خوشحالی​ام را وصف کنم.» همکار ما تازه عروس نیست، بیش از 20 سال از زندگی مشترکشان می گذرد، آنها نه خیلی ثروتمند هستند، نه خیلی فقیر، مثل همه زوج ها گاهی با هم بگومگو می کنند و البته به گفته بزرگ ترها هنوز باور دارند که قهرشان نباید طول بکشد.

همکار ما و شوهرش زوجی هستند مانند میلیون ها زوج دیگر کشورمان که در کنار هم، خوشی ها و ناخوشی هایی را تجربه کرده اند، اما با بقیه زوج ها یک فرق مهم دارند: آنها در طول سال ها زندگی مشترک کشف کرده اند دلخوشی های کوچک، زندگی شان را پرشور می کند و غافلگیری های کوچکی که برای هم دارند، خیلی بیشتر از خرج کردن های میلیونی دلشان را تکان می دهد، احساس رضایت از زندگی را در قلبشان زنده می کند و از روزمرگی نجاتشان می دهد و مرورشان باعث می شود در روزهایی که آسمان زندگی شان آفتابی نیست، کینه ای از هم به دل نگیرند و زود، گذشت کنند.

دلخوشی های این دو نفر، نیاز به خرج کردن های آنچنانی و بریز و بپاش ندارد، دلخوشی های این دو نفر کوچک است؛ اما چنان بر دل می نشیند که حتی از یاد غریبه هایی مثل من هم نمی رود.

دلخوشی های این دو نفر، مانند خودشان ساده، بی آلایش و ملایم است مثل همین عوض کردن چیدمان خانه یا هدیه دادن یک شاخه گل به یکدیگر با چاشنی «خیلی دوستت دارم» یا نوشتن نامه ای عاشقانه خطاب به هم یا حتی درست کردن غذایی تازه که با دل خوش سر یک سفره بخورند، بی آن که حواسشان به تلویزیون یا تلفن همراهشان باشد یا مدام از تشویش های روزانه دم بزنند.

شما چند تا از این غافلگیری ها بلد هستید؟ چند بار آنها را در ارتباط با همسرتان به کار برده اید؟ یادتان باشد حتی حقایق محضی مثل این که شما عاشق او هستید، گاهی نیاز به یادآوری دارند و چه چیز بهتر این غافلگیری های کوچک، برای یادآوری؟

جام جم / مریم یوشی زاده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها