یک مدرس دانشگاه با اشاره به هدف گرفتن کانون خانواده توسط دشمنان خارجی، گفت: در این شرایط وظیفه سنگینی بر دوش خانواده‌هاست.
کد خبر: ۵۶۰۱۳۱

حجت‌الاسلام ناصر نقویان در جشن «یاران کوثر» که امروز  برای تجلیل از زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست تحت پوشش شهرداری تهران برگزار شد، افزود: هنرمند زنی نیست که در چند فیلم بازی کند و با حفظ کردن چند دیالوگ نقش یک زن خوب را بازی می‌کند. بلکه زنی است که بتواند کانون خانواده را گرم نگه دارد، چرا که در چنین خانواده‌ای تمام اضطراب‌ها رنگ می‌بازد.

وی با ذکر مثالی از زندگی امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: حضرت علی (ع) مرد جنگ بود و ماهیت جنگ کشتار و خونریزی است، اما هر وقت که ایشان به منزل می‌آمدند و چشمشان به حضرت فاطمه (س) می‌افتاد، غم و غصه‌های خود را فراموش می‌کردند.

نقویان با بیان اینکه خداوند 114 بار در قرآن به مهربانی خود به آیه «بسم الله الرحمن الرحیم» اشاره کرده است، گفت: به قول امروزی‌ها خداوند از نیروگاه مهربانی خود به قلب زنان سیم‌کشی کرده است، اما مردان نسبت به زنان از مهربانی بهره کمتری برده‌اند. در ادبیات و خطاب‌ها نیز به این نکته برمی‌خوریم. به عنوان نمونه نمادهای زیبا به نام زنان شناخته می‌شوند، مانند خورشید خانوم، مهتاب خانوم.

وی با اشاره به نقش زنان در سرنوشت مردان، گفت: حضرت امام خمینی (ره) فرمودند که مرد از دامن زن به معراج می‌رود، البته مرد از دامن زن به منجلاب هم می‌رود.

این استاد دانشگاه درباره مسوولیت سنگین زنان سرپرست خانوار، اظهار کرد: اداره کردن زندگی برای زنی که ستون استواری مانند مرد در کنارش نیست، کاری در حد یک معجزه است که زنان سرپرست خانوار آن را ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به دادگاه‌های خانواده، اظهار کرد: چه بسیار زنان زیبایی که شوهرانشان حتی حاضر نیستند یک لحظه دیگر با آنها زندگی کنند و این مطلب را در دادگاه‌های خانواده بیان می‌کنند؛ اما در مقابل زنانی هستند که با صبوری و مهربانی کانون خانواده خود را گرم نگه داشته‌اند.

نقویان با اشاره به ارزش زیاد همسر و فرزندان، گفت: زمانی که در مکانی عمومی در حال تردد هستید، از بلندگو اعلام می‌شود، مراقب اشیای قیمتی خود باشید، در این شرایط همه به کیف پول، ساعت و جواهرات خود توجه می‌کنند، این در حالی است که دل انسان، همسر و فرزندان، اشیای بسیار قیمتی هستند که باید از آنها مراقبت کرد.

وی درباره رفتار زنان با همسرانشان اظهار کرد: زنان باید به گونه‌ای رفتار کنند که شیرینی ایثار خود را با عملکردشان تلخ نکنند.

نقویان در پایان اظهار کرد: امروزه باید قدر امنیت حاکم بر کشور خود را بدانیم، این در حالی است که در برخی از کشورهای اطراف، ما شاهد نا امنی و نا آرامی هستیم و آرامش کشور ما به برکت خون شهدا، حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است.

ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها