پژوهشی تازه نشان می دهد، زنان سیگاری اگر پیش از30 سالگی استفاده از دخانیات را کنار بگذارند، از مرگ‌ زودرس در امان می مانند .
کد خبر: ۵۵۹۳۳۸

به گزارش بی‌بی‌سی به نقل از تحقیقی منتشر شده در مجله لانست، به گفته پروفسور ریچارد پیتو که همراه با گروهی از همکارانش اطلاعات بیش از یک میلیون زن سیگاری طی دهه 1950 تا 1960 را بررسی کرده، زنانی که پیش از 30 سالگی سیگار و دخانیات را کنار بگذارند، کمابیش به طور کامل از ابتلا به بیماری‌های حاصل از مصرف تنباکو خلاص شده و از مرگ زودرس ناشی از این بیماری‌ها نجات می‌یابند.

پروفسور پیتو همچنین گفته: بررسی اثرات کشیدن سیگار بر عمر زنان به سبب شیوع دیرترش میان آنها، دیرتر هم میسر شده است اما آنچه ما در این تحقیق به دست آورده‌ایم نشان می‌دهد ​ اگر زنان نیز به اندازه مردان به سیگار روی آورند، مرگ و میرشان مساوی با همتاهای سیگاری جنس مذکر خواهد بود.

طبق تحقیق مذکور، زنانی که تا مرز 30 سالگی سیگار می‌کشیده‌اند یک ماه کمتر از حد طبیعی عمر کرده‌اند و کسانی که تا 40 سالگی کشیدن سیگار را کنار گذاشته‌اند نیز یک سال از عمرشان کم شده است، اما چشم‌انداز سلامتی زنانی که پیش از 30 سالگی سیگار را ترک کرده‌اند در درازمدت بهتر است.

در نتایج نهایی این پژوهش تاکید شده بیش از نیمی از زنان سیگاری و علاقه‌مند به کشیدن سیگار طی سال‌های دیگر عمرشان، به سبب اثرات تنباکو خواهند مرد و هر سیگاری هر قدر زودتر از کشیدن سیگار دست بکشد، نتیجه بهتری خواهد گرفت.

منبع : بی بی سی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها